1

Onderwerp: Barbie met of zonder benen?

Hoi allemaal,

Dit weekend wil ik mijn eerste barbietaart maken.
Ik heb hier genoeg barbies (met en zonder benen  :D ), maar hoe steek ik die erin? Ik dacht zonder benen? Ik weet nl niet of het dan goed stevig blijft zitten...
En dan gewoon eerst bekleden en door de marsepein heen steken?

PS Ik wil de blanda vorm (ikea) voor de bolvorm gebruiken...

Vast bedankt en groetjes!

2

Re: Barbie met of zonder benen?

Mijn dochter heeft ooit een barbietaart gehad (ik ben zelf nog niet zover om zelf te maken), maar daar zat een hele pop. Ik denk dat met benen wel beter is om goed rechtop te kunnen houden. Maar je zegt dat je een blanda-vorm gaat gebruiken en dat is wel weer wat lager waardoor de benen juist niet in past, of anders een stokje in de pop steken, werkt volgens mij net zo goed. Succes

3

In de blanda past geen hele barbie, dus de benen moeten er dan wel af. Zelf bak ik in mijn kenwood kom, waar wel een hele barbie in past  :Y

Wanneer ik lagen ga snijden steek ik gelijk een gat eruit voor de benen. Na het vullen en afsmeren zit er dus al een gat is. De barbie pak ik in huishoudfolie in en steek deze dan zo in de taart. In de lap maak ik nog geen gat. Dit doe ik pas wanneer deze bekleed is.

4

Super, dankjewel voor de tips!

@ Klavertje 4; ik ga er idd een stokje insteken! (gewoon zo'n eetstokje) voor de stevigheid, goed idee!

@ Esther; Grotere kom is ook een idee! Zal het voor de volgende keer onthouden! En een goede tip ook, dat gat van te voren maken. Ga ik doen!