1

Onderwerp: cupcakes van biscuimix?

hoi allemaal,
mijn dochtertje vond net ineens dat ze vanavond cupcakes wilde bakken!
maar ik heb alleen biscuimix kan je daar ook cc van maken?
en zo ja wat is dat het recept voor 12 cc?
ben geen rekenwonder O-)  hahaha

alvast bedankt

Alles komt goed aan het eind,zo niet? dan is dat niet het eind!

2

Re: cupcakes van biscuimix?

je kan het altijd maken, maar dat zal  wel goed droog zijn hoor. Op zich is er niet veel smaak aan biscuitmix. Dan moet je zeker je CC's vullen met iets lekkers

12CC : ik vul voor een cc met 35 gram deeg = 420 gram deeg. dat  zou volgens de tabellen (hier links te vinden) overeenkomen met 240 gram mix, 190 gram ei en 25 gram water.

Je kan ook gewoon zelf een basis cakedeeg maken . Per ei : 50 gram suiker, 50 gram boter en 50 gram bloem. dan zou ik deeg van 3 eieren maken om zeker te zijn.

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

3

@Xhafal: ik neem aan dat je 35 gram cupcake-deeg bedoelt per cc? Dat kun je niet zomaar naar aantal gram biscuitbeslag vertalen: biscuitbeslag is veel lichter dan cake.

@Jaylanica: waarschijnlijk kán het wel, maar je moet ze dan inderdaad wel echt met iets vullen. Biscuit alleen smaakt eigenlijk niet echt ergens naar en is nogal droog. Beetje botercreme en/of jam erin en dan zal het wel weer lekker zijn.

4

Niet lekker.... Heb je geen bloem, boter, suiker en eieren in huis?

5

@mijke je hebt volledig gelijk, dat had ik even over het hoofd gezien . Dan ga je giant cc's hebben. Goed dat jij het hebt gezien! :thumb:

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

6

mmmm nee i heb haar kunnen overtuigen en we gaan morgen even ccmix halen want ik wil wel dat ze te eten zijn haha
heel erg bedankt voor de reacties :thumb:

Alles komt goed aan het eind,zo niet? dan is dat niet het eind!