Onderwerp: 33 ml (water) = ???? (spoed)
Misschien rare vraag... maar 33ml water is toch 330 dl??...
sta namelijk op het punt mijn biscuit te bakken!!
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » 33 ml (water) = ???? (spoed)
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Misschien rare vraag... maar 33ml water is toch 330 dl??...
sta namelijk op het punt mijn biscuit te bakken!!
is ongeveer 2 tot 3 eetlepels.
330dl = 33 liter.
33 ml is geen 330 dl hoor!!
33 ml is maar 0,33 dl
Nee joh , 33 ml is nog geen eierdopje vol ...........330 dl is 33 liter ,
beetje veel voor in je beslag
allemaal tegelijk hihi
iedereen die direct wil helpen, tof toch dit forum!
Deze kleine hoeveelheden meet ik vaak af met een babyflesje, hierop staat een mooie kleine maatverdeling, (je moet dan gewoon uitgaan van 30 ml.) Of je zou ook 33 gr. kunnen nemen als je een digitale weegschaal hebt, die nauwkeurig grammen afweegt. Dit geldt echter alleen voor water, melk oid heeft een ander gewicht. Alleen voor water kun je uitgaan van 1ml is 1 gr.
Met melk heb je maar 2 tot 4 procent afwijking t.o.v. water.
Bijna te verwaarlozen dus. Melk is iets zwaarder dan water.
Per 100ml dus 103 gram tellen.
Ik gebruik een injectiespuitje om deze hoeveelheden af te meten.
Ook handig om deze hoeveelheden af te meten zijn de medicijnpotjes die in het ziekenhuis worden gebruikt voor de patienten. Ik heb er een hele stapel van in de kast (meegenomen toen mijn man in het ziekenhuis lag, en elke dat zijn medicijnen in zo'n bekertje kreeg aangeleverd). Hier staat ook een zeer kleine schaalverdeling op. De potjes hebben een inhoud van 30 ml.
33 ml = 2 tablespoons + 3/4 teaspoons ( = 3 maal 1/4 teaspoon)
ik gebruik altijd het maatdopje wat bij de hoestdrank zit, werkt prima
Gewoon afwegen...33 ml water is 33 gram....Gaat altijd goed hier!
Ik gebruik ook een injectiespuit, werk zelf in het ziekenhuis dus kan hier makkelijk aan komen. Volgens mij kan je ze ook halen/kopen bij de apotheek. Werkt echt ideaal, altijd precies de juiste hoeveelheid!!
goh.... weet ik dat ook.... er liggen hier nog wat spuiten. Handig!!!
Ook handig om deze hoeveelheden af te meten zijn de medicijnpotjes die in het ziekenhuis worden gebruikt voor de patienten. Ik heb er een hele stapel van in de kast (meegenomen toen mijn man in het ziekenhuis lag, en elke dat zijn medicijnen in zo'n bekertje kreeg aangeleverd). Hier staat ook een zeer kleine schaalverdeling op. De potjes hebben een inhoud van 30 ml.
De medicijncupjes kun je ook bij de apotheek kopen
Gewoon 33gram water wegen op je digitale keukenweegschaal, net zo handig . Ik moest wel een beetje lachen om de openingspost, dat wordt vast een heel vochtig gebak
.
Ik doe de kraan open, gooi Kenny eronder en draai de kraan weer dicht als ik denk dat er genoeg water bij zit.
Niet te moeilijk doen.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » 33 ml (water) = ???? (spoed)