1 Laatst bewerkt door _Miranda (19-01-2012 13:11)

Onderwerp: Fondant and gum paste Mold

Wie kan mij helpen?

Ik heb van het merk wilton een fondant and gum paste mold gehaald maar hoe moet ik dat gebruiken?

Graag reacties

Re: Fondant and gum paste Mold

Bedoel je die rechthoekige molds nature, baroque, ... in grpen, roos , geel of bauw  kostprijs ong. 11€ ??

Gewoon een heel klein beetje crisco inborstelen en dan beetje bij beetje vullen.
Best kun je heel weinig nemen en indien nodig een beetje bijdoen zodat de holtes juist opgevuld zijn.  Als je er teveel indoet moet je het achteraf wegsnijden en dat is niet zo eenvoudig en trouwens kun je de mold nog beschadigen ook.
Dan gewoon mold omdraaien en het gevulde er voorzichtig uitdrukken.
Hopelijk ben je hier iets mee ....

3

dankje wel voor je reactie.

Ik heb de nature.
heb net geprobeerd maar de fondant plakt zo erg dat het niet blijft zitten. Verder misschien nog tips?

Ga het zeker proberen wat jij zei. dankje

4

Oefening baart kunst, ik heb hem ook!

It's play doh for grown ups!

Heb dezelfde vorige week aangekocht.
Eerst had ik zoals in de uitleg staat geprobeerd met maizena en poedersuiker en dan plakte alles ook verschrikkelijk maar met de crisco was het echt een fluitje van een cent.
Probeer er echt op te letten dat je er niet meer indoet dan de uitsparingen groot zijn , wel goed aanduwen en er dan eens over rollen . Diepvries is zelfs niet nodig , ik kon er alles mooi uitduwen en vooral de bloemenrand (heb ik nu al het meest gebruikt ) is prachtig, maar ook vogeltjes, bloemen komen er heel mooi uit.
Ik weet niet hoe ik hier een foto moet toevoegen anders postte ik mijn eerste probeersel ...
Succes :Y

6

misschien als je je vingertoppen met suikerpoeder bestuift "(?) dan blijft de fondant niet aan je vingers plakken en druk je zo de fondant erin

Heb de how-to om eeen foto te plaatsen gelezen en ga dus nu eens proberen maar ben een echte compterkluns ... http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZL4RPUAK-D.jpg

8

Tipje tegen het plakken aan je handen...

Even je handen met ijskoud water wassen zodat ze koud zijn.
Ik heb zelf ook warme handen en fondant en marsepein blijven heel snel plakken. Zeker met die fijne bloemetjes enzo van de nature mold. Dus ik was mijn handen elke paar keren wanneer ik merk dat het weer begint te plakken aan mijn vingers. Even drogen met een keukenpapiertje (tegen het pluizen), en dan weer verder.

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

9

Dankje wel voor jullie reacties, ik ga er zeker wat mee doen.

@ miss baksel 54 mooie taart heb je gemaakt:D

10

Dankje wel voor jullie reacties, ik ga er zeker wat mee doen.

@ miss baksel 54 mooie taart heb je gemaakt:D

11

Klein beetje crisco op je vingertoppen doen, dan plak de fondant niet meer aan je vingers en trek je het er niet meer uit.
Als je iets teveel fondant gebruikt hebt veeg je het ook makkelijk langs de rand weg zodat de mold precies gevuld is.
Mocht het er niet zo makkelijk uitgaan dan de gevulde mold voor 10 min. in de vriezer leggen. Succes.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

12

Ik duw er gewoon een flinke klodder fondant in en het overtollige rol ik er voorzichtig met mijn pizzasnijder af. Ik leg dan mijn vingers op de klont fondant om alles op z'n plek te houden en dan rol ik heel voorzichtig onder mijn vingers door. Dan duw ik alles nog een beetje goed in de mold en zorg ik dat er geen rare randjes zijn en vervolgens wip ik hem er uit.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-E363GDJR-D.jpg