1

Onderwerp: taart en cupcakes gevuld en gemaskeerd invriezen

Hallo allemaal,

Ik ben nu alvast kapsels aan het bakken voor mijn eigen verjaardagstaart. Ik ga een 4 hoog stapeltaart maken (voor het eerst). Ik heb gelezen dat je je kapsel gevuld en al kan invriezen. Maar mijn vraag is of het ook ingevroren kan worden als ik ze al maskeer met botercreme. en als dat kan hoe verpak je die dan in de vriezer?
en als ik m dan zaterdag of zondag ochtend wil gaan bekleden moet de taart dan eerst ondooit zijn of kun je ook bekleden terwijl de taart nog bevroren is?

ik wil ook cupcakes maken. kan ik die ook alvast vandaag maken en dan invriezen en dan zondag ochtend mn decoraties erop doen?

heel wat vragen, hoop dat iemand me kan helpen

2

Re: taart en cupcakes gevuld en gemaskeerd invriezen

Heb je geen tijd om de taart dan ook al vast te bekleden en ze dan in de vriezer te doen? Ben je meteen klaar  ;)
Je kan ze dan in een gebaksdoos invriezen of in een plastic zak!
24 uur voor gebruik uit de vriezer en in de koeling zonder deksel/zak. 1 uur voor het aansnijden op het aanrecht om te acclimatiseren/uitzweten.

Ook de cc`s kan je rustig nu al helemaal klaar maken en invriezen.  :Y
In een doos in de vriezer en een paar uur voor gebruik eruit halen.

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

3

dat is ook een idee! ik heb alleen niet 4 gebaksdozen staan. ik heb een taart van 25, 20,15 en 10 cm. die grootste kan ik dan wel in een taartdoos doen en die kleinere in een plastic zak.

Dus Als ik zondag mn veraardag vier moet ik m er zaterdag uithalen en in de koelkast zetten en zondag ochtend een uur voor dat ik ze op elkaar ga zetten en af ga decoreren uit de koelkast halen en laten aclimatiseren? snap ik het dan goed? zou ik het ook zaterdag middag op elkaar kunnen zetten en decoreren en dan een nachtje buiten de koelkast laten staan? ik heb verschillende vullingen. botercreme, ganache, mona aarbeien toetje en verschillende smaken jam.

Die cupcakes is ook zeker een goed idee om alvast te maken en in te vriezen dat scheelt een hoop stress.

4

Ik zou de taarten zeker niet buiten de koelkast bewaren, aangezien je ook koelkastvullingen gebruikt.
Je kan ze zaterdag als je ze uit de vriezer haal al wel vast stapelen, dan plakken ze ook goed aan elkaar! Misschien dat je dan de 2 onderste en 2 bovenste vast stapeld, kan je vaak beter in je koelkast kwijt dan een 4 laags.
je kan ze bevroren, dus net uit de vriezer ook prima verder decoreren, blijft alles goed zitten door de condens.

Hoop dat je eruit komt.

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

5

Plannings- en bewaarvragen: [MOVE] -> taartdecoratie algemeen

6

Ik wilde voor een vrijdag een taart maken voor de meester juffen dag
nu wilde ik 1 taart invriezen met een  frosting sheet. en een stapel- taart nu wilde ik eigenlijk weten of de taart met de sheet in de vriezer kan en moet ik de taart in een zak doen of juist de taart eerst in de door en dan deze in de zak :think:

Het leven is een feestje maar je moet wel  zelf de slinger ophangen!!!!!!!!!!
Opbouwende kritiek is altijd welkom

7

Over frosty sheets op de taart invriezen zijn de meningen verschillend. Ik doe het wel en tot nu toe gaat het prima! Dus IK zeg doen!
Je kan hem dan gewoon in een plastic zak doen en dan in de vriezer.
De stapeltaart op de zelfde manier in de vriezer.
24 uur voor het aansnijden eruit halen en in de koeling zonder plastic zak. 1 uur voor het aansnijden laten wennen aan kamertemperatuur.

Succes

Joyce

8

dan heb ik ook nog een klein vraagje  :rolleyes:
als je een gedecoreerde taart in de vriezer hebt, zeg een maandje ofzo. En je haalt hem eruit.. hoe lang is hij dan nog goed

(zit een beetje met die vraag omdat ik graag een taartje wil gaan maken voor iemand, maar dat duurt nog paar weekjes, dus zou ik hem wel willen invriezen, maar als ik hem dan geef moet ik wel weten hoe in hoeveel tijd ze hebben om hem op te eten)