1

Onderwerp: macaron als huwelijksbedankje

hoi iedereen tijdje geleden .
Het taarten bakken was even on hold  behalve dan een nieuwjaars malteser taart
wanr ik ben nu druk bezig met het rondsnuffel en plannen van mijn huwelijk nu kwam ik terug van die macarons tegen in de supermarkt en ik dacht dat zou mooi zijn als huwelijksbedankje voor de dames . Maar ik zit toch met enkele vragen

is dit te doen ? kmoet zon 150 hebben

kan ik ze lang op voorhand maken ? en dan invriezen ?

éénmaal uit de vriezer hoelang blijven ze goed ?
        worden ze verpakt dan niet zacht?

wat zou beter zijn een plastiel of organza zakje
          :) een hele waslijst dus
          ohja mijn huwelijkskleuren zijn fushia , tangerine (licht oranje) en lime
          wat zijn zowat de smaken van vulling die ze bij die kleuren doen
          thanks

2

Re: macaron als huwelijksbedankje

Ik denk dat het prima te doen is... Als je al macarons gemaakt hebt, want het is best ff oefenen. Dus mss eerst eens proberen of ze lukken ;)

Verder maak ik ze meestal met 20 tegelijk, maar 40 heb ik ook al gedaan. Je moet ze sowieso per bakplaat in de oven doen en bij mij kunnen er ongeveer 20 rondjes op 1 bakplaat. Het zal dus best wel even wat werk zijn voor 150, maar als je goed plant, moet het lukken.

Verder kan je ze prima invriezen, je kan ze trouwens in de supermarkt ook ingevroren kopen.
          Persoonlijk zou ik ze in organza zakjes verpakken, dat staat mooier, maar ik denk niet dat het veel uitmaakt of het in plastic is of niet. Denk zelfs dat luchtdichte plastic misschien zelfs de koekjes wat wak kan maken.

Qua smaken:
          - fuchsia iets met aardbeien of frambozen (lekker in combinatie met witte chocolade)
          - tangerine met mandarijn of sinaasappel (heel lekker in combinatie met iets van speculaaskruiden)
          - lime met limoen of citroensmaak, of munt kan ook nog.
          Je kan de koekjes zelf de kleur geven, en ook een smaak, en dan spelen met een andere vulling als combinatie. Of je kan de koekjes neutraal houden, en de vulling de kleur geven...

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
          Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

3

:)  bedankt voor het vlugge antwoord . ik zal idd 1st wat oefenen maar niet veel zin als het niet haalbaar is natuurlijk

4

zou drank vulling hier bij passen ? zoals botercrem van appelsien likuur voor de tangerine  , botercreme mojioto voor de lime , botercreme van kirr of passoa voor de fushia ?