1

Onderwerp: Candymelts of witte chocolade

Ik ben aan het besparen (wie niet in deze moeilijke tijden O-) ) en vroeg me af of candy melts gelijk zijn aan witte chocolade. Gesmolten dan... Gezien je dit makkelijk kunt kleuren. Of is het echt een totaal andere samenstelling waardoor je toch beter candymelts kunt gebruiken?

Ik wil ze gebruiken voor cakepops  :)

I Heart Cake

Re: Candymelts of witte chocolade

Ik gebruik de callebaut witte chocolade callets voor de cakepops en dit gaat super! Ik zie totaal geen reden om de duurdere candy melts te kopen. Ik haal ze in zakken van 2,5 kilo bij de Sligro of Makro.

Life is what you bake it.

3

Shit, ben vanmiddag nog bij de Makro geweest  :x

Hebben ze zoiets niet bij de Aldi ofzo :P

I Heart Cake

O-) ik lees mee...ook voor tips om te kleuren  ;)  O-)

5

Kleuren kan toch gewoon met de kleurstofpotjes? Ik heb die van Wilton, altijd met een prikkertje in de pot en daarna in de witte (gesmolten) chocolade dan toch?

Of zeg ik nu iets raars :o

I Heart Cake

het schijnt dat die kleurtjes van wilton gebruikt voor fondant en marsepein niet geschikt is voor chocolade  en dat wilton hier weer andere kleurstoffen voor heeft. Uit mijn hoofd zeg ik op olie basis

7

je moet volgens mij wel kleurstoffen speciaal voor chocolade hebben van wilton

Ik vind callebaut de lekkerste... ik kleur gewoon met de Wilton of Sugarflair kleuren. Schijnt niet te kunnen omdat het gaat klonteren... nog nooit iets van gemerkt. Mischien als je hele felle kleuren wilt en veel kleurstof moet toevoegen dat het niet lukt maar dat heb ik nog niet gehad.
Je kunt Lo coat toevoegen, dan gaat het kleuren zeker goed, ook bij het toevoegen van veel kleurstof maar ik heb dit (nog) niet in huis.
Als de chocolade te dik wordt kan je trouwens wat crisco of sla olie toe voegen dan is het weer lekker vloeibaar.

9

Ow... :rolleyes:  Daar had ik even niet op gerekend...

I Heart Cake

10

FLo coat niet Lo coat  :D

11

Oohja, Crisco heb ik vandaag gekocht bij de Makro :Y
En Flo Coat ken ik dan weer niet, waar kan ik dat vinden? Ben mijn winkelmandje aan het vullen in de shop.... :o

I Heart Cake

12

Ik gebruik gewone witte chocolade van het eigen merk van de Vomar! Gaat super. Veel beter dan die veel te dikke candy melts. Die koop ik echt nooit meer.

Groetjes, Petra
Sinds kort ook een website: http://www.prettaart.webklik.nl

13

Ik gebruik ook altijd witte chocolade en die kleur ik met kleurstof speciaal voor chocola, of de kleurstof mengen met flo coat. Omdat chocola vet is, kan het niet gekleurd worden met kleurstof op waterbasis, zoals voor fondant. Ik heb het wel eens gedaan, maar het wordt niet zo mooi als met in vetoplosbare kleurstoffen.

Gewoon omdat het leuk is een taart te zijn
Groetjes Heidi

14

Bedankt voor jullie tips! Ik ga eens het een en ander proberen :Y

I Heart Cake