1

Onderwerp: flowerpaste erg hard.

Ik heb net m'n pakketje binnen gekregen, want ik wil met de How-to van Eline orchideen maken voor m'n verjaardagstaart. Nou heb ik dus de flowerpaste van squires kitchen besteld, maar het is echt knoerthard in het zakje. Het is wel redelijk koud (door buiten waarschijnlijk) en heb er nog nooit mee gewerkt dus weet ook niet hoe het hoort te voelen.

Hoort dit, of heb ik een "raar"zakje gekregen??

2

Re: flowerpaste erg hard.

Wanneer ikzelf flowerpaste maak dan wordt het ook erg hard.
Ik neem dan steeds een klein stukje en kneed dat goed door, waardoor het weer soepel wordt. Als ik alles heb doorgekneed, dan berg ik het op in (tweemaal) inrollen in vershoudfolie en daarna in een luchtdicht bakje of emmer. Het blijft daarna gewoon lekker soepel.

Ik hoop dat je er iets aan hebt! ;)

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

3

oke waarschijnlijk moet ik dus m'n spierballen gaan gebruiken haha, oke hopelijk is dat het dan!

4

Kun je het niet net als fondant 10 seconden in de magnetron doen?

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

5

Ik heb geen idee, ik heb nog nooit gebruikt, dus weet niet pcies wat je er wel en niet mee kunt doen. Dat hoopt ik hier vd experts te horen haha

6

kokkie schreef:

Kun je het niet net als fondant 10 seconden in de magnetron doen?

Ja hoor, kan ook.....maar ik vind dat het dan wat droger wordt, dus doe ik het liever niet. ;)

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

ik maak het ook zelf (recept staat op deze site) en wanneer het erg brokkelig/vast is als het uit de vriezer komt dan doe ik een lik crisco op mijn handen en dan kneed ik een klein stukje door totdat het weer soepel is.

hij voelt iid zo hard, maar als je hem open maakt en even doorkneed is ie dat niet meer. je hebt er geen spierballen voor nodig :)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

9

Het is idd gelukt, het viel na dat ie beetje opgewrmd was reuze mee!!
Eerst bloemen zijn gemaakt, en vind het heerlijk spul om mee te werken, droogt snel, stevig, scheurt niet, ideaal!