1

Onderwerp: Biscuit invriezen-ontdooien en decoreren-weer invriezen, kan dat?

Hallo,

Even een vraagje, ik moet verschillende taarten maken. Nu was ik van plan om eerst de bodems te maken en die in te vriezen, zodat ik op een andere dag kan decoreren. Maar als ik daarmee klaar ben, wil ik het geheel weer invriezen. Kan dat? De bodem wordt dan dus twee keer ingevriezd en ook 2x ontdooid. Ik ben benieuwd. Bedankt!

God bestaat echt hoor, ik heb Hem vandaag nog gesproken!

2

Re: Biscuit invriezen-ontdooien en decoreren-weer invriezen, kan dat?

De meningen zijn verdeeld hierover.

Ikzelf zou het niet doen, grootmoeder's wijsheid die zegt dat iets dat ingevrozen en ontdooid is, niet weer kan ingevrozen worden (ivm hygiëne, bacteriën en dergelijke).

Maar zoals al in veel andere topics werd aangegeven (je moet maar eens de zoekfunctie proberen), zitten er blijkbaar in biscuit niet zo'n bacteriegevoelige ingrediënten, tenminste, het is op hoge temperatuur gebakken.

Er zijn er die het doen en beweren dat het geen invloed heeft op de kwaliteit van de taart/biscuit (als je het op de juiste manier invriest en ontdooit)...

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

3

Yup dat kan. Zolang het biscuit maar niet te droog wordt.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

4

Als je al je decoratie klaar hebt liggen al je de taart uit de vriezer voordat deze ontdooid is ben je al weer klaar met decoreren en kan hij zo de vriezer weer in zonder dat hij tussendoor ontdooid is.

Wil je me volgen op Facebook, like dan https://www.facebook.com/zoetzwolle
Groetjes Annemarie

5

Annemarie29 schreef:

Als je al je decoratie klaar hebt liggen al je de taart uit de vriezer voordat deze ontdooid is ben je al weer klaar met decoreren en kan hij zo de vriezer weer in zonder dat hij tussendoor ontdooid is.

hoe doe je dat met vullen dan?

Kan gewoon hoor!