Onderwerp: [HOWTO] Baby benen en voetjes
Dit heb je nodig:
Een baltool, Crisco, een blandaschaaltje +/- 12 cm.
Ik werk het liefst met marsepein, dat glimt wel wat op de foto maar je krijgt wel de structuur van de huid met poriën.
Je kan marsepein op kleur maken met roze en bruin of geel.
Dit kan je zelf uitproberen wat je het mooiste vindt.
Begin met witte of blanke marsepein en voeg beetje bij beetje roze (kleurstof of marsepein) toe.
Weeg voor de voetjes 2 x 28 gram marsepein af en 2 x 100 gram voor de benen.
Maak een mooi balletje van de 28 gram marsepein.
Dan plet je het voorzichtig en deuk het aan de zijkant een beetje in zodat het op een kidney boon lijkt.
Dan maak je met je pink (de lengte) een deukje net boven het midden om de hiel te vormen. Het best doe je dit ook aan de zijkant.
Dan rond je alles mooi af gewoon door te wrijven en zachtjes te duwen. Ook duw je het voetje een beetje naar binnen aan de binnenkant van de voet.
Dan neem je de kleine baltool en trek je zachtjes een streepje in de vorm van de kromming van de voet evt. met je vingers een beetje na wrijven en nog een keer een streepje zetten totdat je het mooi vindt en niet te scherpe randen heeft.
Zo maak je er twee maar dan met tegengestelde kromming.
Dan neem je de 100 gram marsepein en vorm je een soort knuppel.
Aan de ene kant is hij dus breder dan de andere kant.
Dan leg je 'm tegen de blanda schaal om te passen of hij lang genoeg is. Ik maak 'm zo dat hij net iets langer is dan tot het midden.
Dan tegen de blanda aanduwen en een beetje plat duwen aan de kant van de blanda en verder alles mooi afronden.
Daarna aan het dijbeen omhoog trekken zodat je kan zien waar de knieholte moet komen.
Dan met de baltool een knieholte vormen.
Dan maak je 5 balletjes die steeds iets kleiner worden. Mooi glad rollen en naast elkaar tegen het voetje aanleggen en een beetje tegen elkaar duwen. Nu zijn het echte tenen geworden.
Dan de voetjes op de beentjes leggen en klaar....
Soms vindt ik het bij de enkel er een beetje raar uitzien als er een voetje op ligt en dan haal ik soms wat marsepein weg en duw ik het meer onder het voetje zodat het echter lijkt.
Ik hoop dat ik het een beetje goed heb kunnen uitleggen.
Mocht je vragen hebben mag je die altijd mailen of in deze topic stellen.
Liefs, Ricky