1

Onderwerp: Niet zoals ik in gedachten had - royal icing met chique strik

Zo, mijn 2e taart van dit weekend is af. Ik ben er niet zo tevreden over, hij is voor mijn oma's verjaardag en heb deze bij mijn ouders thuis gemaakt...ineens kwam mijn zusje met mijn neefje (van 2) langs, toen was het gedaan met de rust en concentratie, zwaar gefrustreerd werd ik ervan!
De 2e laag van onderaf gezien vind ik niet mooi qua formaat, heb een springvorm gebruikt van 20cm maar die 20 cm klopt voor mijn gevoel niet, de andere vormen zijn nl 10, 15 en 25.
Het afsmeren had strakker gekund en met het stutten was ook al iets niet goed gegaan, de 3e laag begon in te zakken toen we aankwamen! Gelukkig vond mijn oma 'm prachtig en werd ie al snel aangesneden, maar als kritisch persoon zie ik op dit moment alleen maar de dingen die beter kunnen...In gedachten zou ie prachtig worden, niet zoals dit scheef en hobbelig.
Hier komt ie:
http://www.cakesbyrebecca.nl/wp-content/gallery/taarten/taart-oma.jpg

2

Re: Niet zoals ik in gedachten had - royal icing met chique strik

Wij vinden deze taart heel mooi, vooral de kleuren. En strak zeg! Wat jij eraan ziet, zie ik niet. Ook mooi met die boogjes icing, regelmatig en goed verdeeld.

Tieneke en Lars-Willem.

3

Mwaaaaaaah ik zie geen scheef gezakte hobbelige taart hoor...Je hebt van die lijntjes alla Cake Bos gemaakt op de 1e en 3e laag ( van onderen) altijd een boel heisa hoor op de serie van Cake Boss is de enige die het kan daaro...En jij maakt ze zelf :Y !!! So who is the Cake Boss :D

4

Ik vind het een mooie taart!  :thumb: Supernetjes spuitwerk. Als je het niet gezegd had, was het me niet opgevallen van de 2e laag.

Het klopt overigens vaak wel hoor, met die springvormen. Mijn 20 cm is  aan de buitenrand van het bodemgedeelte 20cm, maar zeer zeker niet aan de binnenkant. Scheelt toch makkelijk 2 cm.  :grr:

5

Mooi!, enuh dat van die springvorm daar kwam ik bij mijn bruidstaart ook achter. Die laag viel uit de toon en bleek bij nameten maar 18 cm te zijn!

6

Ik vind het toch wel heel erg mooi!!

7

Harstikke mooie taart, en vooral de kleur waarbij je rekening hebt gehouden met de jarige, een dame op leeftijd. Geen schreeuwerige jong taart, super gedaan! Natuurlijk zie je zelf dingen die je niet mooi vind, dat gaat waarschijnlijk mooi over, bij mij is dat ook vaak een teleurstelling die alleen IK zie!
Ik zie watje bedoeld met die lagen, theoretisch kloppen ze, er moet 5 of 7,5 cm verschil tussen zitten. Of een springvorm dan stiekum niet is wat er op staat weet ik eigenlijk niet. Het is even een inverstering maar de extra diepe bakpannen van PME zijn heerlijk, en keurig in verhouding als je ze stapeld!

Groetje Nathasja

www.tazzels.nl
voor al je taartbenodigdheden en workshops.

8

Ik hoop ooit zo'n ontzettend mooie taart te kunnen maken!  :Y

9

Nou, ik snap precies wat je bedoeld...
Je vriend (ofzo) zegt: "dat zie jij alleen maar andere mensen zien dat niet".
En dan denk ik: ik hoop het maar.
Want als hij dat zegt om mij gerust te stellen....en andere mensen zien het wél, wat dan? Sta ik voor schut! :s

Nou, als ik jouw taart zo zie en jouw beschrijving lees denk ik écht dat ik me geen zorgen hoef te maken.

Jouw taart ziet er KEI MOOI uit! :thumb:
En toch heb je dat gevoel... maar alles wat jezelf ziet zien andere dus écht niet!! Hahaha!

Ik vind m SUPER!!!  :Y

10

Bedankt voor jullie fijne reacties! Geeft me toch wel een beter gevoel over de taart dan ik eerst had. Ik blijf toch maar zien wat niet zo gelukt is als ik het wilde en wat er verkeerd gegaan is, maar gelukkig ziet niet iedereen het op die manier :).

Ik ben dus niet de enige met het springvorm probleem. Ik wil inderdaad nog een bakpan van 20cm gaan kopen, maar aangezien ik er deze maand al 3 had gekocht moest die nog maar even wachten, maar niet lang meer als ik dit zo zie!

O, Zitatje, wat herkenbaar wat jij schrijft! Ik denk inderdaad al gauw dat mensen zoiets tegen me zeggen om me gerust te stellen, maar echt, op het feet van mijn oma zag ook niemand dat de bovenste 2 lagen verzakt waren, alleen mijn moeder, vriend en ik, en zij hebben natuurlijk al veel vaker zo'n taart gezien dus valt het hun op.

11

heeele mooie taart en wat kan jij prefect overweg met icing zeg

12

Rebeck schreef:

O, Zitatje, wat herkenbaar wat jij schrijft! Ik denk inderdaad al gauw dat mensen zoiets tegen me zeggen om me gerust te stellen, maar echt, op het feet van mijn oma zag ook niemand dat de bovenste 2 lagen verzakt waren, alleen mijn moeder, vriend en ik, en zij hebben natuurlijk al veel vaker zo'n taart gezien dus valt het hun op.

Hahaha!
Echt he!?
En dan zeggen mensen (die t dus écht niet zien): Ach, ik zie niks.
Maar dan denk ik: nee maar al die ervaren baksters zien t wel dus durf ik t echt niet te showen, haha!

Maar je taart is sowieso gaaf!  ;)

13

Iedereen zou heel blij zijn met zo een mooie taart!!!

Smile, tomorrow will be worse- Murphy's Laws