Onderwerp: cake recept voor eiwitdieet (stevia)
oke toen ik tegen iemand hier op het forum vertelde dat ik een cakerecept heb gehad van het hoofdkantoor van mn werk voor het eiwit dieet waar iedereen zo laaiend enthousiast over is werd er gevraagd me dit te delen...
LET OP : ik heb hem nog niet zelf gemaakt
ik heb een cake recept en ook een crepes recept maar laten we eerst beginnen met de cake recept:
bron: de tuinen
-150 gram zachte boter bij voorkeur kokosolie
-stevia zoetstof ongeveer 3/4 theelepel (gelijk aan 150 gram suiker)
-75 gram proteinepoeder naturel
-75 gram sojameel
-10 gram wijnsteenbakmeel (zakje vanillesuiker)
-snufje zout
-5 eieren
-100 ml sojamelk ongezoet
bereiden:
verwarm de oven voor op 180 graden. Meng de boter en de zoetstof door elkaar. meng 1 voor 1 de eieren erdoor doe dit bijvoorkeur mt een mixer, dit maakt de cake luchtiger. meng de proteinepoeder en het sojameel, (vanillesuiker) en zout erdoor. meng daarna schuetje voor scheutje de sojamelk erdoor todat je een lekker smeuig deeg hebt. Giet het mengsel in een broodbakblik en bak ongeveer 35 minuten, prik er met een sateprkker in en als deze er droog uitkomt dan is je cake goed. vervolgens af laten koelen en er dikke plakken van snijden.
ps. weet niet of mijn melding gelukt is.. zoniet kan iemand dit topic dan melden omdat dit een oud dubbel topic van mij is die ik veranderd heb.. dat die nog verplaatst moet worden en een titel fix nodig heeft (liefst eiwit dieet cake met stevia) richting recepten
https://www.facebook.com/PennysHobby