1

Onderwerp: Stapelen van een bruidstaart

Ik weet nu echt niet meer wat ik nu moet kiezen.
Ik wil graag de bakvormen: 28cm-24cm-19cm en misschien nog een 15 cm gebruiken. Want die heb ik in huis liggen, anders moet ik namelijk allemaal nieuwe bakblikken gaan kopen en dat kan er nu niet echt goed uit.

Nu moet ik de taart straks gaan stapelen en de cake boards van 4mm dik die ik kan kopen, zijn er niet in die maten. En om nou een waarschijnlijk 4 hoog taart te gaan stapelen met dubbele taartkartons zie ik nu ook weer niet zitten. Dat gaat zo instabiel worden als het maar kan.

De maten cake boards van 4mm die wel te koop zijn: 30cm, 27,5cm, 25cm, 22,5cm, 17,5cm en 15cm. Is het dan verstandig om een net iets te kleine cake board te kiezen? Bijv: 27,5 board voor 28cm taart, 22,5 board voor 24cm taart, 17,5 board voor 19cm taart? Of wordt het dan net zo instabiele troep?

En welke dowels zouden jullie aanraden? Want je hebt soort van witte buizen, dikke dowels en wat kleinere dowels en hele lange dowels. En hoeveel dowels in de aparte taarten?

..*Heerlijk aan het bakken*..

2

Re: Stapelen van een bruidstaart

Hallo Belletain,

Veel hoge stapelervaring heb ik nog niet, maar 2 weken geleden een grote stapel gemaakt. Toen gekozen voor de iets kleinere cakeboards.

De 28cm zet je denk ik al op een cakedrum, en de andere maten die je noemt kunnen prima, volgens mij.

Ik had houten dowels van Wilton, die je op maat kunt knippen/zagen.
Heb zelf op gevoel de dowels geplaatst, maar de taart stond als een huis.

Succes!

3

Re: Stapelen van een bruidstaart

Ja de 28cm komt inderdaad op een drum ;) Was ik even vergeten... :P
Dank je wel voor je advies.

..*Heerlijk aan het bakken*..