1

Onderwerp: hoe een puzzelplaatje bewaren??

Hallo,

Ik wil graag woensdag avond een puzzelplaatje maken die ik vrijdag nodig ben. Maar hoe kan ik die het beste bewaren als hij klaar is??..

Alvast bedankt!

2

Re: hoe een puzzelplaatje bewaren??

op folie/plastic mapje en onder folie :Y

op plastic, omdat je het anders niet meer loskrijgt en onder plastic tegen het uitdrogen.

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3 Laatst bewerkt door Tante Tien (16-01-2012 10:19)

In een luchtdichte (vleeswaren)doos stoppen. Hij hoeft niet gekoeld te worden. Ik hoor ook weleens dat mensen hem in een plastic insteekmap stoppen, maar ik heb daar zelf geen ervaring mee.

edit: hahaha, dat is dubbel, nu kun je kiezen!

Tieneke

Oke.. dus dan zo ik het eventueel ook nog wel kunnen inwikkelen in folie ? vleeswaren doosje heb ik inderdaad ook wel.

5

ik doe altijd op een plastic mapje en onder folie, gaat  :thumb:

6

Doe het maar zoals Carien hoor, ik heb er nog niet heel veel ervaring mee.

Tieneke

7

Ik bewaar mijn plaatjes in een grote zipzak. Bij folie heb ik toch het idee dat mijn plaatje sneller uitdroogt. Vleeswarendoosje kan ook nog wel  :Y

Ik bewaar t altijd in de diepvries, gewoon omdat het dan zo makkelijk op de taart te plaatsen is als t bevroren is!

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

9

dat doe ik ook :Y  15min van tevoren

10

dus dan gewoon afdekt in de vriezer leggen???

11

:Y gewoon op plastic/onderplastic in de vriezer, kwartiertje ofzo (langer kan wel natuurlijk, maar ik ben dan altijd bang dat ik er iets bovenop gooi in een onbewaakt ogenblik :rolleyes:  :o  ;) ).
Uit de vriezer direct op de taart, dan kleeft het plaatje mooi aan elkaar en plakt door de condens van ontdooien gelijk vast op de taart, dus geen gedoe met lijm ed :)

12

Carien schreef:

:Y gewoon op plastic/onderplastic in de vriezer, kwartiertje ofzo (langer kan wel natuurlijk, maar ik ben dan altijd bang dat ik er iets bovenop gooi in een onbewaakt ogenblik :rolleyes:  :o  ;) ).
Uit de vriezer direct op de taart, dan kleeft het plaatje mooi aan elkaar en plakt door de condens van ontdooien gelijk vast op de taart, dus geen gedoe met lijm ed :)

Ben blij met mijn vrioezer met extra lade bovenin voor ijsblok-bakjes........ideaal voor de p-plaatjes, en zo kun je er ook niks bovenop gooien  :lol: