1

Onderwerp: onderkant bisquit laat los bij de randen ?

Ik snap er niets van....
De laatste biscuits die ik bak, daar laat iedere keer de randen  van de onderkant(wat dus uiteindelijk de bovenkant van mn taart wordt en dus mooi strak moet zijn)van los ???
Naar mijn idee doe ik niets anders dan anders, zelfde bakvormen, oven en biscuitmix....temp laat ik rustig oplopen van 140 naar 180 graden.... Waarom gebeurt dit me dan nu iedere keer?
Baal ervan want het is zo moeilijk om ze daarna nog mooi strak te maken en vind het zonde om iedere keer m'n biscuits weg te moeten gooien....

2

Re: onderkant bisquit laat los bij de randen ?

Ja, dat heb ik ook.
Alleen ik heb net een nieuw bakblik gekocht van PME.
Bij mijn andere bakvormen gaat alles prima, behalve bij de PME.

..*Heerlijk aan het bakken*..

3

Waarmee smeer je de bakvorm in? Teveel bakspray kan dit veroorzaken.......

4

met bakspray! Ook dat doe ik al sinds ik taarten bak, maar misschien eens proberen iets minder te doen?
Alhoewel ik dat ook al eens geprobeert heb en toen bleef mn biscuit weer wat vastzitten waardoor hij er ook niet helemaal mooi uitkwam....

5

Ik veeg het altijd even goed door de randen met een keukenpapiertje. (Spray erin voordat ik de oven voorverwarm en ga mixen), dan doorvegen.
En als het beslag erin zit laat ik het bakblik een paar keer op het aanrecht 'vallen'  zodat alles goed naar beneden zakt.