1

Onderwerp: Parelrand /kralen ketting

Hooi,

Ik ga voor mijn verjaardag een taart bakken en dan wil ik graag een 'parelrand' erop maken. Maar wat is de beste manier om dat te doen? Want zo'n mal vind ik echt te duur. Maar is het dan het handigst om een rolletje te maken en die in gelijke stukken te verdelen? Of is er misschien nog een andere manier?
Alvast bedankt!

Re: Parelrand /kralen ketting

Het bolletje waarvan de je de grootte wilt wegen en dan een heleboel stukjes fondant/marspein afwegen die even veel wegen en die dan allemaal in een balletje draaien. Je bent wel even bezig.

Of je kunt een potje suikerparels of candy beads kopen (die heb je in verschillende maten en kleuren)

succes!

Oke bedankt. Dat gaat lang duren, haha. Maar dat heb ik er wel voor over!
Maar hoever van te voren kan ik dan beginnen? 1 dag? Of al een week? En is het erg als het hard wordt?

4

weken van tevoren kunje al beginnen :Y
In een afgesloten doosje bewaren (wel effe folie eronder, anders krijg je ze niet meer mooi los O-)  :grr:  :o  ;) )

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

5

Afwegen hoeft niet perse, je kan ook ook allemaal rondjes van dezelfde grootte uitsteken en die tot bolletjes draaien.

Ik zie nu dat je in een mal van wilton ook een ding voor kralen hebt. Die is een stuk goedkoper. Heeft iemand ervaring met deze? Hoe groot zijn ze? Worden ze mooi? Eventueel een foto misschien?