1

Onderwerp: individuele gebakjes

Ik wil graag individuele gebakjes gaan maken. Nu heb ik zo'n tray met 16 ronde vormpjes zonder bodem, van squires. Mijn idee was om een rechthoekige biscuit te bakken, die te vullen en dan met de rondjes er de gebakjes uit te snijden. Maar die rondjes zijn dus bedoeld om in te bakken, en niet om uit te steken, ze hebben nl geen scherpe randen. Ik vraag me dus af of dat wel gaat lukken, of ik de biscuit er niet mee kapot steek
Ik kan ze ook individueel in de vormpjes gaan bakken maar
- dan moet ik elk gebakje apart gaan (snijden en) vullen
- ik ben bang dat biscuitmix hiervoor niet geschikt is (net zoals je biscuitmix niet gebruikt om een cupcakeje te bakken)
Wat denken jullie?

2

Re: individuele gebakjes

Wat je ook zou kunnen doen (ik weet niet hoe hoog de vormpjes zijn) is je biscuit in lagen snijden en daar de vormpjes uitsteken, dan loop je denk ik minder gevaar dat je je biscuit kapot maakt. Dan een uitgestoken stukje biscuit in het vormje leggen, vulling erop, laagje biscuit erop enz. Door dit in de uitsteker te doen blijft het in model, evt even laten opstijven in de koelkast. Dan verder afwerken.

Succes!

Lieve groetjes!!
Kim

3

Re: individuele gebakjes

Eerst een klein stukje van de zijkanten en dan je gevulde biscuit in vierkantjes of rechthoekjes snijden dan hoef je ook niet te knoeien met je ronde vormpjes. De vierkante gebakjes kun je versierenmet fondant of Marsepein of een toef room. Als je ze kleiner maakt heb je petit-fours. Vul je vierkante biscuit met twee kleuren bijv; banketbakkersroom en abrikozenjam is geen groot verschil maar ziet er wel leuk uit en je hoeft niets met de zijkanten te doen. In die ronde vormpjes zou ik cup-cake beslag of muffins beslag bakken die hoef je dan ook niet te vullen alleen maar te versieren als je dat wilt.

Groetjes Letty