1

Onderwerp: Goude vlekken op wit fondant, help!!

Gisteren hebben we een taart gemaakt met het thema Feyenoord. Wat een gevecht!! Uiteindelijk hebben wij het gevecht gewonnen, maar we hadden beter de makkelijkere weg gekozen.
Het logo en de ringen hebben we goud gedaan. Eerst geverfd met goud en daarna afgesprayd met een gouden spuitbus. Tot zover alles goed, maar toen we de onderdelen op de taart gingen leggen kwam er gouden poeder op het witte van de zijkant van de taart. We hoopten dat het na het drogen er zo af zou gaan, maar helaas. En nu bij daglicht ziet het er echt niet mooi uit. Wie heeft de GOUDEN tip??!! Ik moet hem vanmiddag gaan wegbrengen, maar zo durf ik dat met fatsoen niet te doen...

2 Laatst bewerkt door Ottolien (13-01-2012 11:00)

Re: Goude vlekken op wit fondant, help!!

Met een klein beetje water op een kwast.

Liever een "watervlek" dan een "gouden vlek" denk ik als ik het zo hoor. Met water verdun je het goude poeder, daarna deppen. Zpo wordt het stukken minder. Wel uitkijken dat je de vlek niet groter maakt.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

Met een scherp mesje er heel voorzichtig afschrappen.

Wil je me volgen op Facebook, like dan https://www.facebook.com/zoetzwolle
Groetjes Annemarie

Dank jullie wel, ik ga het meteen proberen!!!!

Helemaal gelukt!! Eerst met een mesje de grove vlekken eraf gesleept en toen met een beetje water de rest eraf geveegd. Fieuw! Wat een opluchting! Duizend maal dank!

6

Beste manier is met een vochtig doekje schoon vegen en daarna met poedersuiker en een kwastje na vegen  werkt  :thumb:  :thumb:

Taart groetjes Ellen

Ellen Lagas schreef:

Beste manier is met een vochtig doekje schoon vegen en daarna met poedersuiker en een kwastje na vegen  werkt  :thumb:  :thumb:

Voor vandaag is het opgelost, maar bedankt voor je tip. Het klinkt inderdaad heel logisch, ik ga hem zeker onthouden voor een volgende keer, al hoop ik niet dat het ooit nog zo'n geknoei wordt  ;)