Onderwerp: 5e taartje en 1e strik
Eindelijk mijn eerste strik in elkaar gezet en vastgezet met RI (bedankt voor alle tips en howto's!!!) Nog wel redelijk gelukt eigenlijk. Bekleden gaat op zich wel goed maar de kapsels... Pfff! Lees dat er gelukkig (sorry!
) meer mensen zijn die het probleem hebben dat het kapsel "gedeukt" uit de vorm komt. Ik blijf oefenen en voorlopig probeer ik gewoon de hele boel recht te trekken met botercreme! Het probleem is alleen een beetje dat ik niet altijd een reden weet te verzinnen om een taartje te maken en niet mijn omgeving een overdosis aan marsepein taarten wil geven. Het moet tenslotte wel een traktatie blijven
. In maart ga ik naar mijn 1e basiscursus en weet zeker dat ik daar nog een hele boel meer ga leren. Maar goed, de taart... De kleur is in het eggie meer turquoise (marsepein) en hij is gevuld met vlaaivulling tropische vruchten en mandarijnenkwark. De rand die erop zit heb ik gemaakt van royal icing en de strik en de bloemetjes zijn gemaakt van fondant zonder tylose, aan de lucht gedroogd. Volgende keer een mooiere onderboard, maar deze wordt vanavond toch aangesneden dus...
Ik hoop dat jullie hem een beetje mooi vinden en alvast bedankt voor het kijken!

Het kapsel komt wel mooi omhoog en is ook verder goed gaar. Ik heb bij deze juist, ipv bakspray, de vorm ingevet met boter om te kijken of het eventueel aan de spray lag. En als ik wel bakspray gebruik dan veeg ik het ook altijd uit met de keukenrol. Het raadsel is nog niet opgelost... Ah joh, heb ik in iedere geval een hele goede reden om het forum te blijven doorspitten!