1

Onderwerp: [FEEDBACK] Mijn eerste taartjes

Hallo dan,

Hierbij de foto's van mijn allereerste taartjes. Mijn kleine man vindt nijntje en Bumba helemaal te gek dus ik dacht dan maak ik voor kerst en oud en nieuw wel de taart. Viel wel tegen, gaat veel tijd inzitten.

Ben nu wel gegrepen door het taarten-maken-virus maar moet nog wel een hoop leren. Beide taart waren eigenlijk te bol geworden tijdens het bakken, hopelijk lukt het de volgende keer om ze wel plat te krijgen.

Hopelijk hebben jullie nog wat tips om ze mooi plat en strak te krijgen...

Bumba voor de kerst
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/397602_249372911794882_100001665267382_603463_1859561998_n.jpg

en nijntje voor oud en nieuw
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/389537_252820394783467_100001665267382_613141_1051615144_n.jpg

Thanx voor kijken en advies

Wees Jezelf dan ben je al gek genoeg!

2 Laatst bewerkt door loesbakt (12-01-2012 23:10)

Re: [FEEDBACK] Mijn eerste taartjes

Leuke taartjes, goed bezig geweest!

3 Laatst bewerkt door annick67 (12-01-2012 23:14)

Uit de bakvorm omkeren zodat de 'onderkant' de bovenkant wordt en je zo een mooi gevormd biscuit hebt. Eventuele ongelijkheden kan je aan/van de onderkant afsnijden.

Heel veel (bak)plezier! Gewoon lekker oefenen (oefening baart kunst ;)).

Edit: en wellicht je marsepein en/of fondant een stuk(je) dunner uitrollen zodat je niet de smaak van marsepein en/of fondant laat overheersen en het nog steeds prima te verwerken is...... :o

4

Leuk gedaan.

Wat ikzelf doe en meerdere met mij:
Snij de bolling recht af. Zodat je dus een platte bovenkant krijgt. Dan snij/zaag je de taart in meerdere lagen en leg je de bovenste op de kop. Vullen en de volgende laag op de kop erop enz. Zo wordt de onderkant de bovenkant van de taart. En is ie als het goed is plat.

Succes!

5

ziet er leuk uit. Je hebt hierboven al de tip gekregen : biscuit omdraaien dan heb je een rechte bovenkant.
Gewoon lekker verder blijven bakken, veel nalezen op het forum daar leer je ook wat van.

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

6

Thanx voor de tips! Met deze tips, veel lezen op het forum, geschikt gereedschap aanschaffen, veel oefenen en toch maar op zoek naar een workshop in de buurt worden ze vast ooit net zo mooi als sommige taarten die in hier tegen kom :)

Wees Jezelf dan ben je al gek genoeg!