1

Onderwerp: allereerste bruidstaart, en laatste...

Een tijdje geleden voor het eerst een bruidstaart gemaakt. Had daarvoor speciaal een week vrij genomen van werk want ik had 0,0 ervaring met stapeltaarten en taartvullingen. Bij de taart werd ook 20 cupcakes besteld voor de aanwezige kinderen.
Wat een werk pffffffff. Biscuit bakken mislukte elke keer in mijn inbouwoven, om gek van te worden. Heel veel geleerd in die week, zoals nooit, maar dan ook nooit Royal Icing spuiten op een taart die net uit de koelkast komt. En rozen ruim van te voren maken (op de ochtend van de grote dag zat ik nog rozen te maken). Het voelde als zeven weken uit mijn leven...
Ben wel super tevreden over het resultaat. Taart kwam gelukkig heel aan na een zenuwslopende, hobbelige rit in de achterbak van een auto. Lovende recensies gekregen en iedereen vond de taart lekker, hij was gevuld met bananenmousse en Bebogeen.
Leuk om een keertje mee te maken, maar voor mij écht niet voor herhaling vatbaar :D

http://www.mijnalbum.nl/Foto-OK6XFFQ3-G.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-O743UMON-G.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-P6AAGJTP-G.jpg

2

Re: allereerste bruidstaart, en laatste...

Maar hij is prachtig geworden!!!  :thumb:

3

het is een hele mooie taart!! top gedaan hoor

groeten, Bianca
TAART in huis

4

Taart is echt prachtig geworden.

Ik ga voor een vriendin van mij ook een bruidstaart maken en ook voor mij is dit de eerste keer in mijn leven dat ik er 1 ga maken.

Heb je nog handige tips?
Voor de vulling heb ik al een smaak, maar wat voor cake gebruik je nu het beste?

Ik hoor het graag van je!

Groetjes Sarah

5

Heel mooi!  :thumb:

6

Al jouw moeite kun je er wel van aflezen, want de taart is echt super geworden!

7 Laatst bewerkt door Indocake (12-01-2012 15:22)

Dankjewel voor de reacties!

@Saartje84:

Belangrijkste is om op papier een stappenplan te maken, dat heeft mij erg geholpen.

Het wilde mij maar niet lukken om biscuit te bakken. Uiteindelijk heb ik een recept gebruikt waarin een beetje boter door het beslag gaat. De cake is minder luchtig dan biscuit, maar lukten altijd. Mijn inbouwoven kan het echter niet aan om hoge taarten te bakken. Uiteindelijk heb ik elke laag apart moeten bakken.

Omdat de banaanmousse met slagroom gemaakt is had ik de taart in de koelkast gedaan om deze de volgende dag te versieren met Royal Icing. Slecht idee... want de taart ging zweten en de Royal Icing begon te "smelten". De randjes die ik gespoten had werden minder scherp, gelukkig zakte niet alles in elkaar en werd de Royal Icing op een gegeven moment wel hard.

Om de zwaartekracht te trotseren heb ik de rozen met behulp van royal icing en een paar tandenstokers op de taart gezet.

Verder heb ik als tip: How To's op deze site en op YouTube

Succes met je taart!

P.S. hoe strakker je de taart afsmeert,  des te strakker zal hij worden.

8

Heel mooi gedaan!
Of je het nu wel of niet nog een keer zou doen, dit heb je toch maar mooi gepresteerd en afgeleverd, knap hoor!! :thumb:

Hoeveel domme blondjes heb je nodig om 1 chocoladetaart te maken?
25. 1 voor het deeg  en 24 om de m&m's te pellen. :)

9

Jammer dat het voor jou niet voor herhaling vatbaar is. Het is namelijk een prachtige taart. Één die ik voor mijn trouwdag uitgezocht zou kunnen hebben.

Groetjes, Renata

10

Hij ziet er wel heel mooi uit en je rozen zijn ook prachtig

11

het is een plaaaaatje hoor,maar kan me voorstellen dat het voor iemands grote dag best heel eng is om vooral ook nog voor het eerst een bruidstaart te maken.
maar al je moeite was niet voor niets....prachtige taart en cupcakes :thumb:

12

Ondanks al je beproevingen,ik vind het een hele mooie taart en je rozen zien er heel mooi uit!! :Y

groetjes,Natasja.
Mijn taarten op www.pvyc8jcd.mijnalbum.nl