1

Onderwerp: Liefde/Valentijns taartje

Dit vond ik 1 van mijn leukste opdrachten om aan te werken. Niet zozeer een uitdaging, maar ik ben er wel leuk mee bezig geweest. Ook duurde het niet lang voordat ik hem afhad, waardoor ik aan het eind er ook nog met plezier naar kon kijken. Alles verliep erg goed met dit taartje, geen moeilijke dingen tegen gekomen, zo'n taartje wil ik wel vaker maken! Hij is gevuld met 2 lagen Schuddebuikjes vulling.

http://i51.photobucket.com/albums/f354/belletain/386222_318115071550797_310511865644451_1215315_816031941_n.jpg

..*Heerlijk aan het bakken*..

2

Re: Liefde/Valentijns taartje

Dit is ook al zo'n plaatje!!

Als ik niet verliefd zou zijn dan zou ik het spontaan worden!! :D

3

Wat heerlijk dat het allemaal zo goed ging! En het resultaat is prachtig!

4

Heel mooi gemaakt! En je wit is ook wit gebleven, heb ik vaak nog moeite mee.. :rolleyes:

Beter verwend dan verwaarloosd
       "Esmee 11-12-2007"

5

Mooie letters ook. Waar heb je die van?!
Enne...schuddebuikjes vulling??? :o

6 Laatst bewerkt door Belletain (12-01-2012 12:59)

De letters heb ik bij Brenda gekocht in Ommen.
Zij had ze ergens uit een ver oord vandaan.
Pas geleden heeft ze de laatste verkocht, maar ik weet niet waar je ze verder nog kunt kopen.
Ik heb ze uitgestoken en met de bolling tool er een gleufje ingemaakt.

Schuddebuikjes vulling is heel simpel. Meringue Botercrème maken en daar een boel Schuddebuikjes doorheen gooien. Dan kan je aan de hand van de hoeveelheid schuddebuikjes die je erdoor gooit, zelf kiezen of het echt een vulling wordt of een crème.

Misschien kan het ook met botercrème uit de funcakes mix zak, maar dat heb ik eigenlijk nog nooit gebruikt.

7

Belletain schreef:

Pas geleden heeft ze de laatste verkocht, maar ik weet niet waar je ze verder nog kunt kopen.

Schuddebuikjes vulling is heel simpel. Meringue Botercrème maken en daar een boel Schuddebuikjes doorheen gooien. Dan kan je aan de hand van de hoeveelheid schuddebuikjes die je erdoor gooit, zelf kiezen of het echt een vulling wordt of een crème.

Misschien kan het ook met botercrème uit de funcakes mix zak, maar dat heb ik eigenlijk nog nooit gebruikt.

Maar wat zijn schuddebuikjes zelf dan? Ik heb er nog nooit eerder van gehoord.  :o

8

benfie schreef:
Belletain schreef:

Maar wat zijn schuddebuikjes zelf dan? Ik heb er nog nooit eerder van gehoord.  :o

(ik was nog niet klaar met typen...) Iig bedankt voor het recept.

9

Speculaas korrels wat je op brood kunt doen.
Is het hele jaar te koop in de supermarkt en erg populair.

http://www.google.nl/imgres?q=schuddebu … 9,r:11,s:0