Re: eindelijk een keer zoals ik hem wilde!
Hij is echt super!!
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bruids- en Stapeltaarten » eindelijk een keer zoals ik hem wilde!
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ja helemaal gaaf
Wat leuk dat hij weer omhoog is gekomen!
Lisss schreef:lizzl schreef:Met deze uitsteker: http://www.deleukstetaartenshop.nl/asso … -3995.html
Heb je hiermee de hele bloem gemaakt?
Hij is echt super mooi geworden, met recht mag je hier trots op zijn!Heb je misschien een how-to van hoe jij deze bloem hebt gemaakt? Vind jouw versie namelijk veel mooier haha
een howto heb ik niet, maar ik kan het proberen uit te leggen?
nodig:
de uitsteker en een needletool (of spelt)
rollertje
rode & zwarte gumpaste
rode en zwarte dust (met dorge platte kwasten en keukenpapier)
foampad en balltool
maizena & crisco
droogbakjes (ik gebruik de ronde amusebakjes van de xenos)
lijm
evt. cocktailprikkers & waterkoker
-rol de rode pumpaste dun uit (ca 1mm) op een met crisco ingevet oppervlak en steek 3 bloemen uit.
-leg de bloemen op een met maizena geduste foampad en ga met de balltool lang de randen (als de gumpaste blijft plakken nog wat maizena er op doen) zodat deze frillen,
-haal daarna de balltool in het midden van de blaadjes naar het midden zodat de blaadjes iets omhoog krullen
-laat de bloemen in bakjes drogen (heel even apart, en als de randje een beetje hard zijn, 3 in elkaar)
-rol de zwarte gumpast uit en leg deze op de stamencutter. ga er met de roller overheen zodat de randen van de cutter door de paste heen komen.
-Haal met de needletool 1 helft uit de cutter en doe een beetje lijm op de onderant en rol deze losjes op Rol de ander helft er ook om heen.
-Laat de stamens (evt op een prikker) drogen.
-Dust de rode delen rood en de zwarte zwart., dust heel voorzichtig het hart een klein beetje zwart.
- plak de stamen in de bloem, en stoom eventueel om de kleur vast te zetten.
Hopelijk kun je er iets mee!!
Dankje! helemaal top
had al zoiets geprobeerd inderdaad maar niet zó dun! Ik ga het van de week nog een keer proberen, hoe maak jij de bloem op de taart?
Die is echt heel erg mooi! Leuke foto ook, zo van boven 
of ik hem leuk vind?? I vind hem prachtig!!!!!
Heel mooi strak!! 
bedankt allemaal!
en veel succes Lisss! laat je het resultaat zien
Dankje! helemaal top
had al zoiets geprobeerd inderdaad maar niet zó dun! Ik ga het van de week nog een keer proberen, hoe maak jij de bloem op de taart?
in de geval met een bolletje fondant en lijm, maar met een dot icing kan natuurlijk ook
ik wil dei bloemen kunne maken! wat heb je gebruikt??? flowerpaste? en welke uitsekers en midde stuk? SUPER MOOI
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bruids- en Stapeltaarten » eindelijk een keer zoals ik hem wilde!