Onderwerp: [HOW TO] afbeelding overstempelen op koekje
Hallo,
Ik wilde een afbeelding namaken op een koekje en aangezien ik geen projector oid heb moest ik iets anders verzinnen. Misschien heeft iemand deze tip al ooit op dit forum gegeven, maar ik ben het nog niet tegengekomen.
Wat ik heb gedaan is de afbeelding uitprinten, daaroverheen een wat steviger stukje doorzichtig plastic leggen en met een dun kwastje de lijnen overtrekken. Als 'verf' heb ik eetbare kleurstof (wilton) gebruikt. Daarna heb ik dit 'gestempeld' op het koekje. Toen het gedroogd was ben ik het gaan vullen met royal icing.
De volgende keer zal ik eerder een lichte kleur gebruiken en een dunner kwastje, maar voor deze keer kun je zo goed zien hoe ik het gedaan heb:
Het werkte echt supergoed, nu nog het trekken van goede lijnen met ri onder de knie krijgen haha. Oh ja, het resultaat:
Het zal denk ik ook lukken op een koekje waar nog geen ri opzit, maar dan kun je ook gemakkelijk een afbeelding erop prikken met een naald (afbeelding erop leggen en dan lijnen naprikken).
Misschien heeft iemand wat aan deze tip, succes in ieder geval!
Neem ook eens een kijkje op mijn blog voor veel zoete (on)zin: www.zoetezinnen.nl