1

Onderwerp: Eerste stapeltaarten, plooien & Amika

Hier m'n eerste 2 stapeltaarten  :)

Als eerste de taart voor mijn eigen verjaardag. Dit zag ik als een mooie kans om naast een stapeltaart ook een plooien taart, opengeklapte taart en een kussen effect te proberen.

De plooien en de taart vind ik wel aardig gelukt maar het kussen effect had wel veel beter gekund.  :/

http://17.media.hyves-static.net/1385189016/6/q7QA/0/img1385189016.jpeg

http://46.media.hyves-static.net/1385189045/6/ZkMz/0/img1385189045.jpeg

Mijn tweede stapeltaart was voor een verjaardag voor een 6 jarig meisje die een amika taart wilde, hiervoor had ik een stapeltaart met een eetbare print, op deze print stond een eigen design foto van het meisje en amika.

Omdat de print later binnen kwam dan de verjaardag zelf moest ik als nood een Amika of iets wat er op leek boetseren.  :(

http://37.media.hyves-static.net/1416287836/6/scev/0/img1416287836.jpeg

http://42.media.hyves-static.net/1416287841/6/I5qK/0/img1416287841.jpeg

Reacties en feedback zijn altijd welkom  O-)

2

Re: Eerste stapeltaarten, plooien & Amika

Leuke taarten heb je gemaakt!

Bij de opengeslagen punten had je misschien de punten iets groter moeten houden? En dan ondersteund laten uitharden? Dan was het effect wat groter geweest.

Je Amika is vast in de smaak gevallen, leuk met al die bloemetjes  :Y

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

3

Nette taarten!  :Y

Beter verwend dan verwaarloosd
       "Esmee 11-12-2007"

4

Hoi,

ik vraag me eigenlijk heel erg af hoe t komt dat je taarten er zo "nat" uit zien?
In dit geval vooral de bovenste, hij glimt zo.... net alsof ie vochtig is zeg maar.

Groetjes!

5

Sonj@ schreef:

Leuke taarten heb je gemaakt!

Bij de opengeslagen punten had je misschien de punten iets groter moeten houden? En dan ondersteund laten uitharden? Dan was het effect wat groter geweest.

Dankje!, je hebt gelijk wist toen nog niet dat je marsepein kon verstevigen  :o  Zo ook met de strik op de Amika taart Met tylose er doorheen had de strik er natuurlijk veel mooier uit kunnen zien.

Zitatje schreef:

Hoi,

ik vraag me eigenlijk heel erg af hoe t komt dat je taarten er zo "nat" uit zien?
In dit geval vooral de bovenste, hij glimt zo.... net alsof ie vochtig is zeg maar.

Groetjes!

Toen ik de foto's maakte van de bovenste taart was hij op dat moment aan het "zweten". Had de taart ingevroren, wist toen alleen nog niks van het "zweten"  :o

Als m'n andere taarten ook nat lijken dan heb ik daar geen verklaring voor want marsepein maak ik nooit nat o.i.d

De roosjes op de my little pony taart kunnen mischien wel als nat gezien worden maar dat komt doordat er glitters op zitten, deze zijn alleen niet goed te zien op foto.  :)

6

Ah, ik dacht al zoiets idd.
Maar ook bv de dino op één van je andere taarten lijkt ook te "zweten"  ;)

Ik ben zelf niet zo'n fan van invriezen... dan krijg je idd een "zweettaartje"  :lol:

Groetjes!!

7

leuke taartjes. Spijtig van het zweten.

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

8 Laatst bewerkt door timothyb (12-01-2012 23:40)

@ Zitatje

Ja was er ook gelijk van genezen ;) deze taart invriezen was ook meer uit nood.  O-)

Zie nu ook wat je bedoeld bij de taart met het draakje, hoe dat komt kan ik niet verklaren, mischien dat de flitser te scherp is of iets?

@ xhafal, dankje!

9

timothyb schreef:

@ Zitatje

Ja was er ook gelijk van genezen ;) deze taart invriezen was ook meer uit nood.  O-)

Zie nu ook wat je bedoeld bij de taart met het draakje, hoe dat komt kan ik niet verklaren, mischien dat de flitser te scherp is of iets?

@ xhafal, dankje!

Nou, volgende keer beter dan he!!  :lol:
Groetjes!