176

Re: cakeballetjes

Hi hi,
Vorige week cakeballen gemaakt. Uit een eerdere ervaring wist ik dat ik met BC niet lekker vond. Nu op hoop van zegen een deel chocoladebiscuit gemaakt met Monchou en een deel gemaakt met speculoos. Dat bleek dius heerlijk te zijn en totaal niet meer boterig.
Heel stoer had ik ze in bloemmotief uit gestoken, maar van de vorm bleef niets meer over na het onderdompelen.
Nu liep ik tegen 1 probleem aan waar hopelijk een antwoord voor is aangezien ik mijn zinnen heb gezet op de kerstbomen van Bakerella!
Die met speculoos had ik ondergedompeld in de chocolade melts van Funcakes, verliep uitstekend!!
Voor de andere had ik Wilton Candymelts...... deze bleef dus heel dik. Is het mogelijk om dit te verdunnen zodat onderdompelen inderdaad mogelijk is??
Groetjes Naomi
Groetjes Naomi

177

verdunnen kan met een beetje olie

178

Eind oktober te koop bij taartwinkeltje.nl de cacepop maker maar je kunt hem nu al bestellen. voor degen die het leuk vinden om te weten.

179

Dat ziet er inderdaad erg lekker uit. Ga het gelijk proberen.

Groetjes,
Petronella

180

Wat een goed idee...heb het meteen opgeslagen.

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

181

Heeft iemand al eens cakepops gemaakt, maar dan ipv BC ganache gebruikt?
Dan zit er niet zo'n botersmaakje aan?

182

Vandaag ook maar een de cakepops gemaakt inplaats van botercreme heb ik roomkaas met poedersuiker gebruikt vindt ze heel lekker maar ook heel machtig.
Ook ik heb de calletes van wilton gebruikt maar vondt het niet fijn werken kon de balletjes niet lekker ondwerdompelen en de chocolade bleef heel dik had er ook al wat olie bij gedaan.
Volgende keer wil ik botercreme gebruiken en misschien andere callets halen en dan hopen dat het wel gaat lukken.

183

Ghislaine schreef:

Heeft iemand al eens cakepops gemaakt, maar dan ipv BC ganache gebruikt?
Dan zit er niet zo'n botersmaakje aan?

Yep van t weekend gemaakt met ganache en... een aanrader!!!!!
Vond ze met bc zelf echt niet lekker maar met de ganache erdoor moest ik me beheersen :o  :x  Had melkchocoganache gemaakt en witte choco als dip..hmmmmmmmmmmm :9

184

Leuk!
gaan we zeker doen met Kersmis!  :Y

185

Ik heb het ook geprobeerd, maar ik heb de balletjes even laten koelen ( ong. 15 min. in de vriezer ) daarna de stokjes door de chocolade gehaald en deze in het balletje gestoken. Maar ik zag dat sommige balletjes al gingen scheuren voordat of tijdens het plaatsen van het stokje in het bolletje.

Ik heb kant en klare botercreme gebruikt, omdat ik de caramel zo lekker vind.

Wat heb ik  verkeerd gedaan?

186

Kan je dit ook maken met gewoon in cake uit de supermarkt?

187 Laatst bewerkt door dollelollypop (08-01-2012 12:04)

Ja hoor maar dan wel botercreme of iets wat plakt erdoorheen doen, ik vind chocoladecanache het lekkerst.

En voor Ladykan: volgend mij moet je vóór je de balletjes in de vriezer doet de stokjes er al in zetten.

188 Laatst bewerkt door MadameMuffin (20-03-2012 14:46)

Ik zag op Luxirare een keer een recept voor pie lollies, die zagen er echt heel  cool uit. Dit zal ik zeker nog een keer proberen. Ik was namelijk bij een workshop voor cakes en cupcakes daar werd ons geleerd hoe je zo pie lollies moet maken. Vond het echt prachtig. Het is ook echt iets leuks om aan te bieden op feestjes! Bovendien is het ook nog een eyecatcher en dus handig als eetbare decoratie. Ik vind het altijd zo suf als er saaie hapjes aangeboden worden op feestjes. Ik wil ook dat het eten wat ik aanbied mooi om te zien is!

189

Vraagje, hoe kom je aan de leuke vormpjes?

Ik lees iets over ijslepels, maar wordt het dan echt mooi rond? Zie ook op google veel 'ongelijke' bobbelige cake pops voorbij komen.....

Maar zie dus ook hartje en andere vormen, zijn dat koekstekers of iets anders?

Kan niet wachten om het van de week eens te gaan proberen!

190 Laatst bewerkt door dollelollypop (18-04-2012 07:29)

Hallo Miran77

ALs je onderstaande link in je browser zet dan kom je meteen bij de vormpjes uit.
Ze zijn te koop bij het taartwinkeltje maar zijn wel prijzig.

taartwinkeltje.nl/my-little-pop-mold-variety-pack-p-936.html

Veel plezier ervan. :)

191

cakepops laten zich prima vormen met bijvoorbeeld ijsklontjes dingen of met uitstekers. Let op dat je niet te gedetailleerd uitstekers neemt, want dat gaat dan weer niet goed omdat chocolade daarin blijft zitten en dan zijn je details weg

192

Als je mooie balletjes wilt maken kun je met een ijslepel de porties mooi gelijk verdelen, en ze dan nog even met de hand na-rollen om ze mooi rond te maken.

Zoals eerder genoemd kun je allerlei vormpjes kopen of koekjesuitstekers/ chocoladevormen of ijsblokjesvormen gebruiken, of je kunt met de hand de cakepops in de gewenste vorm 'kleien'.

Mijn online fotoalbum: http://lonnes.mijnalbums.nl 
Mijn facebook pagina: http://www.facebook.com/BakLonnes

193

Ik lees ook ergens dat er ook roomkaas voor gebruikt kan worden
moet ik dan ALLEEN roomkaas er doorheen doen???
Hou ik dan dezelfde verhouding als met de bc?? 100 gr biscuit = 80 gr creme??
alvast bedankt!! O-)

194

Even wat toppics aan het doorlezen, maar deze ga ik even onthouden, altijd leuk om met de restjes biscuit dit te maken.  :)