1

Onderwerp: decoratie bevestigen

Hoi hoi
Ik ben heel benieuwd hoe de meeste hier hun decoratie aan de zijkant van de taart bevestigen.
Ik heb nu al een paar keer gehad dat een bloem bevestigt met tylose lijm er langzaam af valt.
groetjes
Kim

groetjes,
Kim

2

Re: decoratie bevestigen

ik gebruik gewoon wat water, soms water met poedersuiker, valt er eigenlijk nooit vanaf

3

Ik gebruik ook altijd water. Aan de zijkant kunnen de versierselen toch niet zo heel zwaar zijn.
Maar misschien gebruik je teveel vocht Tyloselijm is ook vocht. Dan duurt het drogen langer en kan het er voor het droog is al afgevallen zijn.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

Ook als je de bloemen hebt uit laten harden?

groetjes,
Kim

5

ja hoor, het vocht wat je gebruikt maakt de decoratie deels weer zacht, dat is ook de reden dat je maar minimaal moet gebruiken.

Groetjes Gerda
as't nie kan zoas't mut, mut ma zoas't kan.

6

Je kan het beste een beetje royal icing gebruiken om wat zwaardere decoratie te plakken aan je taart

Winkel en webshop in Houten. Voor PME & Wilton Cursussen. www.liescakeshop.nl

7

Ik heb gisteren geplakt met tylose en water, veeeeeel tylose erin gedaan, de kwast kon er bij wijze van spreke rechtop in blijven staan. Er heeft niks losgelaten.

8

Ik gebruik ook alleen maar water en als de marsepein zelf al een beetje kleverig is helemaal niets.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

9

Ik had laatst bloemen vastgeplakt met tyloselijm. Was er 1 naar beneden gezakt. Zag er smerig uit! Net snot... Ieuwwwww. Sindsdien gebruik ik alleen nog icing. Werkt perfect, blijft zitten als een huis!

10

Ik gebruik ook Royal icing, werkt perfect

"Life is too short for drama & petty things, so laugh insanely, Love truly and forgive quickly".

11

En alcohol droogt sneller dan water. Ook niet teveel gebruiken...

Groetjes Marlies

12

Lies schreef:

Je kan het beste een beetje royal icing gebruiken om wat zwaardere decoratie te plakken aan je taart

Het nadeel is dat je RI niet zomaar hebt staan. En om nu een hoeveelheid aan te maken voor een paar bloemen te bevestigen...

13

Lies schreef:

Het nadeel is dat je RI niet zomaar hebt staan. En om nu een hoeveelheid aan te maken voor een paar bloemen te bevestigen...