Onderwerp: decoratie bevestigen
Hoi hoi
Ik ben heel benieuwd hoe de meeste hier hun decoratie aan de zijkant van de taart bevestigen.
Ik heb nu al een paar keer gehad dat een bloem bevestigt met tylose lijm er langzaam af valt.
groetjes
Kim
Kim
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » decoratie bevestigen
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hoi hoi
Ik ben heel benieuwd hoe de meeste hier hun decoratie aan de zijkant van de taart bevestigen.
Ik heb nu al een paar keer gehad dat een bloem bevestigt met tylose lijm er langzaam af valt.
groetjes
Kim
ik gebruik gewoon wat water, soms water met poedersuiker, valt er eigenlijk nooit vanaf
Ik gebruik ook altijd water. Aan de zijkant kunnen de versierselen toch niet zo heel zwaar zijn.
Maar misschien gebruik je teveel vocht Tyloselijm is ook vocht. Dan duurt het drogen langer en kan het er voor het droog is al afgevallen zijn.
Ook als je de bloemen hebt uit laten harden?
ja hoor, het vocht wat je gebruikt maakt de decoratie deels weer zacht, dat is ook de reden dat je maar minimaal moet gebruiken.
Je kan het beste een beetje royal icing gebruiken om wat zwaardere decoratie te plakken aan je taart
Ik heb gisteren geplakt met tylose en water, veeeeeel tylose erin gedaan, de kwast kon er bij wijze van spreke rechtop in blijven staan. Er heeft niks losgelaten.
Ik gebruik ook alleen maar water en als de marsepein zelf al een beetje kleverig is helemaal niets.
Ik had laatst bloemen vastgeplakt met tyloselijm. Was er 1 naar beneden gezakt. Zag er smerig uit! Net snot... Ieuwwwww. Sindsdien gebruik ik alleen nog icing. Werkt perfect, blijft zitten als een huis!
Ik gebruik ook Royal icing, werkt perfect
En alcohol droogt sneller dan water. Ook niet teveel gebruiken...
Je kan het beste een beetje royal icing gebruiken om wat zwaardere decoratie te plakken aan je taart
Het nadeel is dat je RI niet zomaar hebt staan. En om nu een hoeveelheid aan te maken voor een paar bloemen te bevestigen...
Het nadeel is dat je RI niet zomaar hebt staan. En om nu een hoeveelheid aan te maken voor een paar bloemen te bevestigen...
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » decoratie bevestigen