1

Onderwerp: Gelukkig nieuwjaar!

Voor de buurvrouw maakte ik dit taartje voor oudejaarsavond. Ik heb echt wel even moeten denken maar besliste al snel dat ik iets wou met goud en krullen. Nu is het niet helemaal geworden wat ik eerst dacht, maar ik vind ze zelf wel heel mooi geworden.  :Y  Er zijn nog wat verbeterpuntjes en ik heb er zeker weer van bijgeleerd. Maar vind dit eigenlijk bijna een van mijn mooiste taarten.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-8SG7JFFG-1.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-6PRNNZFO-1.jpg

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-7IFCKQMQ-1.jpg

Ik wens iedereen een fantastisch 2012!

Re: Gelukkig nieuwjaar!

Wel een heel gaaf idee idd :Y  leuk gelukt hoor :thumb:

Groetjes Romee,
Weer begonnen, net even anders!

3

WOW!! Geweldig.

Ik vind hem heel leuk geworden, origineel!

Heel mooi!! :Y

Never a failure, always a lesson!

6

mooi, en origineel!!!!

7

Mooi hoor !!

Chique, die gouden kleur  :thumb:

Ik wens jou ook een Fantastisch 2012 met veel mooie taart ideeen !!

To much off a good thing, can make something wonderfull.....

8

Gaaf gedaan zeg!

Trotse mama van een mooie zoon - 24 oktober 2012
én dochter - 21 januari 2014

9

Ha dank jullie dames!  :)  ik ga er van blozen.  ;)  wat ik nu nog eens wil gaan proberen is een taartje met enkel de mosaiek. Dat lijkt me ook leuk!

@ susannah: bedankt!

10

Woowie, wat een beauty zeg, echt prachtig!!  :Y  Hoe heb je de kleur goud zo mooi gekregen?!

Groetekes Indira

Wees jezelf, er zijn genoeg anderen!

11

Indira schreef:

Woowie, wat een beauty zeg, echt prachtig!!  :Y  Hoe heb je de kleur goud zo mooi gekregen?!

Groetekes Indira

Dank je Indira!

Het goud is geschilderd. Ik heb daarvoor goudpoeder van edable arts van bij Madhuri gemengd met rejuvenator spirit van op de webshop. Toen die op was probeerde is het met rum, maar dat ging mis, vandaar even de stutsels in de krullen. Dat droogde niet snel genoeg en daardoor gingen mijn krullen weer slap hangen.  :D

12

Nou meis, werkelijk waar prachtig die kleur!! Ik ga maar gauw zo'n fles rejuvenator spirit aanschaffen  :Y , heb nl ook slechte ervaring met vodka/rum   :rolleyes:  .... De kroon van een verjaardagstaart was idd slap geworden  :nooo 

Dus dank voor je tip  :thumb: , groetekes Indira

Wees jezelf, er zijn genoeg anderen!

13

hoe zorg je dat die krullen zo mooie recht op blijven?

14

gaaaaaaffff !

Groetjes, Conny

15

@ Indira: graag gedaan! Daarvoor doen we het ook he! Om van elkaar te leren. Ale ja ikke toch  :)  Stel je er trouwens geen hele fles bij voor, het is echt maat een klein flesje!!  :D 

Dank je Conny!

En Teddybeertje, ik gebruikte fondant gemengd met gumpaste en liet dit drogen in een open oven op 40°C vooraleer ik ze schilderde. En dan bevestigen tegen de taart met een beetje eetbare lijm. Alleen bij die dat ik met gewone alchohol verfde ging het mis en vielen de krullen terug om.