1

Onderwerp: bokkenpootjes

Iemand een idee of je zelf gemaakte bokkenpootjes (gevuld met BC) kan invriezen en op welke manier (vrees dat als ik ze gewoon in een diepvries doos doe, ze aan elkaar gaan kleven)

Ook nog een vraagje over de baktijd hiervan.
Heb een recept (van Sofie Dumont)dat echt overheerlijk smaakt en dat 15 min moet bakken op 170°. Na 15 min voelen de koekjes nog zeer zacht aan en ik weet niet of deze naderhand opstijven ???  dus ik laat ze er 20 min in maar dan zijn ze maar half zo dik meer als ze waren op 10 à 12 min.
Iemand enig idee hoe dit komt en wat ik er best mee doe ?

2

Re: bokkenpootjes

Ik heb eerlijk gezegd geen idee, maar mocht het een super recept zijn dan plaats je hem wel toch?  O-)

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

Volgens de smullers hier zijn ze mega lekker .  Heb ze  nu tijdens de eindejaarsperiode 3x gemaakt en telkens was de schaal in een mum van tijd op. Nochtans heel makkelijk te maken : Voor ongeveer 20 dubbele koekjes
125 ml eiwit heel stijf kloppen met 65 gr suiker. Een mengeling maken van 65 gr. amandelpoeder en 65 gr. poedersuiker dit zeven en in 2 x onder het eiwit spatelen. Oven voorverwarmen op 170 gr..
Van het eiwitschuim met een spuitzak staafjes spuiten van ongeveer 8 cm op bakpapier (of siliconenmat) en dus 15 min ????? bakken in de oven op 170 gr. Wanneer de koekjes afgekoeld zijn op 1 helft BC spuiten en afdekken met een 2de koekje. Ik had 2 soorten BC  aveve mix met amandelaroma (die vond ik zelf het lekkerst - en de anderen meestal ook) en dan nog de BC mix met cacaopoeder en wat vanille aroma
Nadien de koekjes aan de uiteinden in gesmolten chocolade dopen (had een mengeling gemaakt van pure en melkchocolade) :9  :9

4 Laatst bewerkt door Ingeborg Martens (10-01-2012 14:31)

Ik heb ook al eens bokkepootjes gemaakt en ze zijn heerlijk.
Ik heb het recept uit het Belgische boek Goe gebakken.
Na 15 minuten waren de koekjes nog niet helemaal krokant dus toen heb ik ze een keer omgedraaid en nog 5 minuten laten bakken en toen waren ze perfect.

Maar ik denk dat bij het invriezen het krokante van het koekje afgaat en dat is zonde.

5

Ik heb nog nooit zelf bokkenpootjes gemaakt, dus weet ook niet of je ze gemakkelijk kunt invriezen.
Het enige dat ik kan bedenken om ervoor te zorgen dat ze niet aan elkaar plakken is dat je huishoudfolie gebruikt om ze gescheiden te houden, maar dat had je zelf waarschijnlijk ook wel bedacht.  ;)

Het recept heb ik in ieder geval even opgeslagen, want dat ga ik zeker een keer proberen.  :P

Groetjes, Paula

Let’s make something Amazing!  http://www.amazingcakes.nl/
Winkel~Webshop~Workshops~Wilton Cursussen  https://www.facebook.com/amazingcakes.nederland

@ Ingeborg Martens
Dit is ook het recept dat ik gebruik ...
Heb er wel nog niet aan gedacht om de koekjes om te draaien., heb ze gewoon nog wat langer in de oven gelaten.
Had jij ook dat die rond de 10 min zo hoog rezen en nadien precies inzakten ???
Ik denk dat ik binnenkort eens met een kleine hoeveelheid zal proberen om ze dan uit de oven te halen en afwachten of ze niet opstijven ...... die vries ik dan ook eens in .
het resultaat hoor je hier dan wel

groetjes aan allen en nog heel veel bakplezier

Miss Baksel 54 schreef:

@ Ingeborg Martens
Dit is ook het recept dat ik gebruik ...
Heb er wel nog niet aan gedacht om de koekjes om te draaien., heb ze gewoon nog wat langer in de oven gelaten.
Had jij ook dat die rond de 10 min zo hoog rezen en nadien precies inzakten ???
Ik denk dat ik binnenkort eens met een kleine hoeveelheid zal proberen om ze dan uit de oven te halen en afwachten of ze niet opstijven ...... die vries ik dan ook eens in .
het resultaat hoor je hier dan wel

groetjes aan allen en nog heel veel bakplezier

Bij mij zijn ze niet ingezakt.

8

Op 24kitchen staat een recept en een filmpje  :D

9

Ik zou je graag willen helpen, maar heb een recept voor bokkepootjesijstaart.

Misschien moet ik (zoals in 24kitchen) de oven op 180° zetten ipv 170
Ga het de volgende keer eens proberen

MMMMMMMM bokkepootjesijstaart ..... dat kan niet anders dan lekker zijn .... kun je ook het recept eens posten ?

11

Miss Baksel 54 schreef:

Misschien moet ik (zoals in 24kitchen) de oven op 180° zetten ipv 170
Ga het de volgende keer eens proberen

MMMMMMMM bokkepootjesijstaart ..... dat kan niet anders dan lekker zijn .... kun je ook het recept eens posten ?

Tuurlijk kan ik dat. Ik zal het vandaag of morgen even posten.

12

Lijkt me ook heel erg lekker.

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

13

Ik ga het receptje plaatsen. :)

14

Ik heb zelf de bokkenpootjes nog niet gemaakt, maar het is vaak wel zo met koekjes dat ze nog "zacht" aanvoelen na het bakken, maar dan verder uitharden/drogen bij het afkoelen.
Ik heb al vaker de fout gemaakt waardoor de afgekoelde koekjes dan veel te hard waren. Dus in principe hou ik wel altijd de aangewezen tijd aan...

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com