1

Onderwerp: botercreme aardbeien

Hallo allemaal,

Ik kreeg een bestelling voor een taart met aardbeienmousse, normaal zou ik het recept gebruiken uit de lijst met vullingen, maar de taart moet een nacht buiten de koelkast staan. Dus wil ik het maken op basis van MBC.

Zal ik dan wel de aardbeien pureren en erdoorheen doen? Of beter patidess aardbei gebruiken? Of nog andere opties?

Alvast bedankt,
Groetjes Rie

2

Re: botercreme aardbeien

Wat ik zelf wel eens doe hier, is de gewone bc van de mix maken en daar een grote (hele grote :P ) klodder aardbeienjam doorheen spatelen. Dat vinden ze hier heerlijk.

Maar ik zou gepureerde aardbeien ook niet buiten de koelkast laten staan :/ . Dus dan zou ik voor pastidess gaan (alleen kiezen ze hier dus voor jam boven pastidess)

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

Wat ze hier echt heeeeerlijk vinden is aardbeiencreme van de mix. Maar dan niet aanmaken met water maar met aardbeientova (dessertsaus)  :9  :9  :9  :9

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

4

bedankt voor de tips...krijg je dan wel een beetje een aardbeienmousse effect?

@ Sonja, bedoel jij ook om botercreme met de mix te maken? of is er nog een andere aardbeienmix?

5

dat mousse effect krijg je volgens mij niet als je een botercreme maakt hoor.. mousse zit echt veel meer lucht in als creme.
zelf gebruik ik patidess of een half blik vlaaifruit er doorheen. maar dat vlaaifruit kan wel een beetje gaan schiften door de creme.

6 Laatst bewerkt door JPS (10-01-2012 13:23)

Als je mousetaart vanwege plaatsgebrek buiten de koelkast een nachtje door moet brengen kun je deze met de huidige buitentemperaturen ook prima buiten kwijt of in een schuurtje.

Met botercreme krijg je inderdaad geen mousse effect.

Gr,
John

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

7

Ik ben altijd wel een fan van Patidess moet ik zeggen.
Makkelijk én lekker! Ik gebruik dat in combi met de botercrememix.

Let’s make something Amazing!  http://www.amazingcakes.nl/
Winkel~Webshop~Workshops~Wilton Cursussen  https://www.facebook.com/amazingcakes.nederland

8

Met dit weer kan een taart die anders in de koelkast moet worden bewaard toch wel prima buiten de koelkast bewaren.
Evt. in de garage/ schuur of zo zetten. Even goed inpakken dat niemand er tegen aan stoot of er iets op kan vallen.
Evt. buiten was mand erop met een steen?!

9

rie schreef:

bedankt voor de tips...krijg je dan wel een beetje een aardbeienmousse effect?

@ Sonja, bedoel jij ook om botercreme met de mix te maken? of is er nog een andere aardbeienmix?

Sorry sorry sorry voor mijn late reactie....  :o

Ik bedoel inderdaad de botercreme van de mix en dan aanmaken met de aardbeientova ipv het water  :9  :9  :9

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

10

Met jam zou je botercreme kunnen schiften, dus liever Patidess gebruiken  :)

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties