1 Laatst bewerkt door taartjeangelique (09-01-2012 14:56)

Onderwerp: geboetseerde figuren op eten ????

Ik heb voor het eerst een poppetje als decoratie naast de taart zelf geboetseerd van marsepein!
iedereen vond het heel erg leuk maar niemand die het op wilde eten. (ik zelf ook niet!) En zelfs de kinderen lusten het ook niet!
Nu vroeg ik me af wat jullie altijd met die boetseersels doen?
Ik zie vaak taarten voorbij komen hier, die ik echt prachtig vind maar
echter met zo veel boetseerwerk, dat is toch niet lekker ????
Ik heb het poppetje dan ook weggegooid wat ik toch wel jammer vond, maar ja wat moet ik er dan mee!

lekker al die taarten...

2

Re: geboetseerde figuren op eten ????

daarom boetseer ik dus ook niet :)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

Ik, naast het feit dat ik het niet kan  :s , boetseer daarom ook niet....

Life is what you bake it.

4

Als het poppetjes van marsepein zijn of kleine boetseersels van fondant, dan wordt het bij ons meestal wel opgegeten.

Maar grotere poppetjes van fondant zijn meestal gewoon te hard geworden om nog op te eten. Die kunnen wel bewaard blijven, een mooi aandenken aan de taart.

Meestal boetseer ik voor kindertaarten, en kinderen eten gewoon alles op, toch ;)

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

5

Ik vind taarten bekleed met marsepein erg lekker maar een groot stuk, wat bij boetseersels wel is, vind ik ook niet lekker (mijn zoon heeft hier geen probleem mee  :) ). Daarom boetseer ik ook niet vaak. Al vind ik een poppetjes vaak erg leuk op de taart maar de overgedecoreerde taarten vind ik vaak te druk  :o

ik heb de laatste tijd wat dingen uitgeprobeerd en die staan of beter stonden op het aanrecht, want er lopen er twee voorbij die steeds een hapje nemen...........

7

Jammer dat je zo ver weg woont. Ik lust best een marsepeinen geboetseerd poppetje....of twee ;-)

Groetjes Miriam

8

Mijn dochter eet alleen maar poppetjes en boetseerwerk :)

9

ik vind zo'n hap suiker/marsepein ook niet lekker..
Mijn zoon eet de poppetjes meestal wel..
Maar ik vind teveel en te grote stukken ook zonde omdat het vaak weggaat.

10

Grote boetseersels probeer ik zoveel mogelijk met cereal treats van binnen te doen, de rest gaat vaak op, en waar mogelijk wordt het ook wel eens bewaard ( Er zijn een paar dingen waarvan ik weet dat ze al meer dan 3 jaar in een vitrine staan! :lol:)

Een enkele keer gaat er ook wel eens iets weg. Ik lig daar nooit wakker van: zodra de foto gemaakt is, neem ik emotioneel al afscheid van mijn taart! :+

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

11

Adrienne schreef:

Grote boetseersels probeer ik zoveel mogelijk met cereal treats van binnen te doen, de rest gaat vaak op, en waar mogelijk wordt het ook wel eens bewaard ( Er zijn een paar dingen waarvan ik weet dat ze al meer dan 3 jaar in een vitrine staan! :lol:)

worden die boetseersels met cereal treats eigenlijk gegeten?

Ik zag op Fabulous Cakes dat dit heel vaak gebruikt wordt...

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

12 Laatst bewerkt door Adrienne (10-01-2012 16:26)

Marie-Popo schreef:
Adrienne schreef:

worden die boetseersels met cereal treats eigenlijk gegeten?

Ik zag op Fabulous Cakes dat dit heel vaak gebruikt wordt...

Jaaaa, daar wordt zelfs speciaal om gevraagd soms :Y

** ( Moet wel zeggen het in de US soms wel errug veel wordt gebruikt, een beetje als opvulling en dan is misschien wel wat veel ;) )

Groetjes, Adrienne

13

Een taart hoeft ook niet 100% functioneel (eetbaar) te zijn wat mij betreft. Het oog wil ook wat, en dat niet alles volledig opgeten wordt is toch niet erg? De eer van je werk komt ook uit de complimenten, niet uit de graadmeter of alles wel wordt opgegeten.

14

SugaHolic schreef:

Een taart hoeft ook niet 100% functioneel (eetbaar) te zijn wat mij betreft. Het oog wil ook wat, en dat niet alles volledig opgeten wordt is toch niet erg? De eer van je werk komt ook uit de complimenten, niet uit de graadmeter of alles wel wordt opgegeten.

Helemaal mee eens!

Groetjes, Adrienne