1

Onderwerp: Puzzelen

Ik ga voor mijn nichtje een hk taart maken. Dit word mijn eerste puzzel. Nu vraag ik mij af, kan ik de zwarte randen om het plaatje het beste spuiten (en waarmee dan) of beter met zwarte marsepein/fondant. En bij dat laatste, hoe maak ik het makkelijkst een randje van marsepein/fondant die overal even dik is? Ik moet namelijk ook een soort slinger langs de taart maken. En dat heb ik al even geoefend, maar werd niet echt mooi. Kwestie van oefenen, of zijn daar trucjes voor? Hoop vragen, ik hoop dat jullie me kunnen helpen! Alvast bedankt!

Groetjes Miriam

2

Re: Puzzelen

Ik maak die randjes altijd met een sugar  gun. Een soort pistooltje waar je fondant in doet en waarmee je oa dit soort randjes kunt maken. Als je ze zelf rolt krijg je ze volgens mij nooit zo egaal. Zo' n gun is wel niet zo goedkoop. Volgens mij ergens achteraan in de 20 euro. Succes!

3 Laatst bewerkt door vanessa1982 (09-01-2012 21:41)

Boppe schreef:

Ik maak die randjes altijd met een sugar  gun. Een soort pistooltje waar je fondant in doet en waarmee je oa dit soort randjes kunt maken. Als je ze zelf rolt krijg je ze volgens mij nooit zo egaal. Zo' n gun is wel niet zo goedkoop. Volgens mij ergens achteraan in de 20 euro. Succes!

Deze maand in de actie voor € 19,95  :)
http://www.deleukstetaartenshop.nl/gere … -1087.html

4

Met je smoother krijg je wel egale rolletjes............heb het afgelopen weekend gedaan (geen zin de gun tevoorschijn te halen) en het gaat best makkelijk/snel.

5

Super! Bedankt voor de reacties. Ik ga het vanavond met mijn smoother proberen, en lukt dat niet ga ik toch voor de sugergun. Ik heb het idee dat je die best vaak gebruiken kunt. iik voor een mooi randje onderaan de taart!?

Groetjes Miriam