1

Onderwerp: hoe bewaren hartige cupcakes?

Morgen wil ik de cupcakes van Rudoph bakken. En dan de bitterbalcc.
Nu is mijn vraag, eet je die gewoon koud of moet ik ze in de magnetron opwarmen?
En moet ik ze als ze afgekoeld zijn, en ik wil ze bewaren , dan in de koelkast doen? Normaal bewaar ik cc's niet in de koelkast, maar in deze zit dus een bitterbal, dus in de koelkast(denk ik)
Ik krijg morgen visite, en kan ze dus niet eerst koud proeven, want dan heb ik er te weinig! :P  Vandaar mijn vraag aan jullie!!

heerlijke taartgroetjes van Brenda

Re: hoe bewaren hartige cupcakes?

Ik ben hier ook heel benieuwd naar! Of zou je ze nog een beetje kunnen opwarmen in de oven?

3

Is er helemaal niemand die een antwoord voor me heeft? :(

4

Ik ken ze niet, maar met een bitterbal erin, denk ik dat het de bedoeling is dat je ze warm opeet. Een koude bitterbal vind ik niet lekker....

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

5

Ik heb het boek van Rudolp v Veen, maar daar staat nergens over warm of koud of over hoe te bewaren. Ik denk dat ik ze vanavond gewoon maar even opwarm in de magnetron. En dan daarna de mosterd toef erop. Lijkt mij ook lekkerder. Ik heb ze vanochtend gebakken en nu staan ze in de koelkast.

6

ik denk dat deze vers uit de oven het lekkerst zijn...

7

Ik heb laatst nog in een topic gelezen, dat ze warm inderdaad het lekkerst zijn. Een koude bitterbal lijkt mij ook niet zo'n succes.

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

8

en hoe is het nu gelukt? heb je ze warm geserveerd?

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

9

een bitterbal cc????
dat klinkt erg lekker... :P  :9  :P  :9
zou je het recept misschien met ons willen delen????

groetjes yvon

10 Laatst bewerkt door joyvin (02-01-2012 10:55)

Ik heb ze 's ochtends gebakken en 's avonds weer in de oven opgewarmd. En daarna de mosterd-toef erop gespoten. En dat was lekker!
Koud lijkt mij ook minder lekker, nee gewoon warm maken!
Het recept staat in Rudolph's cupcake boek.
Als ik even tijd heb, zal ik het neerzetten.
Maar eigenlijk moet je het boek kopen, het is zoooo leuk!
Er staan echt heerlijke recepten in, en ik vind de "gewone"cc ook veel lekkerder dan de eerdere recepten die ik gebruikte! Veel luchtiger!

Fijn dat dat goed ging, want is niet handig als ze het lekkerste zijn als je ze recht uit de oven zou eten...
Hoe lang heb je ze in de oven gehad om op te warmen? En op hoeveel graden? Heb je ze de eerste keer wel de volledige tijd gebakken?

12

Rooslovesroze schreef:

Fijn dat dat goed ging, want is niet handig als ze het lekkerste zijn als je ze recht uit de oven zou eten...
Hoe lang heb je ze in de oven gehad om op te warmen? En op hoeveel graden? Heb je ze de eerste keer wel de volledige tijd gebakken?

Ik heb ze gewoon gebakken en de tijd zoals in het boek stond. En ik had 's avonds stokbrood gebakken, dus de oven was voorverwarmd, wel op 220 graden, maar toen heb ik ze erin gezet en de magnetronstand erbij gezet en even 2 minuutjes ofzo erin . Toen waren ze al warm genoeg. Ik ben bang als je ze alleen maar in de oven op 180 graden zet, dan moeten ze er nog vrij lang in staan willen ze een beetje door en door warm zijn, en dan worden ze denk ik te droog. Vandaar dat ik de magnetronstand gedaan heb.

13

@ joyvin de boek is idd erg leuk ik heb ook gekregen van kerst van mijn vriendlief....

echt aanrader

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

14

Cupla schreef:

@ joyvin de boek is idd erg leuk ik heb ook gekregen van kerst van mijn vriendlief....

echt aanrader

Absoluut! Ik zal hem nooooooit wegdoen!!

15

ik ook niet.....never.....

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

joyvin schreef:
Rooslovesroze schreef:

Ik heb ze gewoon gebakken en de tijd zoals in het boek stond. En ik had 's avonds stokbrood gebakken, dus de oven was voorverwarmd, wel op 220 graden, maar toen heb ik ze erin gezet en de magnetronstand erbij gezet en even 2 minuutjes ofzo erin . Toen waren ze al warm genoeg. Ik ben bang als je ze alleen maar in de oven op 180 graden zet, dan moeten ze er nog vrij lang in staan willen ze een beetje door en door warm zijn, en dan worden ze denk ik te droog. Vandaar dat ik de magnetronstand gedaan heb.

Ik ga ze zaterdagavond bakken voor zondag. Ik heb geen magnetron stand op mijn oven, maar dan zet ik ze gewoon iets langer in de 220 graden. Dank je wel voor je tips!

Ik heb ze net gebakken, maar ze zien er zo bleekjes uit... Was dat bij jullie ook? En was het deeg bij jullie ook zo dun? Ik kon het zo in mijn spuitzak gieten...

18

Ze bleven bij mij ook wel bleekjes, dat wel. Qua deeg is het mij eigenlijk niet opgevallen dat dat heel dun was.
Later komt er nog een toef op van een mosterdcreme , dus dan breng je er weer een beetje kleur aan. Hoop dat ze smaken!

Ze waren een beetje klef en niet echt gaar. Ik had het deeg met mixerhaken gedaan, denk dat dat niet goed was...

20

Nee, ik heb idd. geen mixerhaken gebruikt.  Ik heb het echt volgens het boek gedaan. Je mixt eigenlijk maar heel kort.

En ik bedenk me ineens dat ik geen gesmolte boter had, maar boter uit zo'n knijpfles. Dat is natuurlijk ook anders, want die is niet warm. En wat zijn bisschopshaken eigenlijk?

22

Ze noemen het ook wel een K-klopper geloof ik. Als je eens googled op kenwood keukenmachines, zie je wel welke dat is.
Daar mix ik de botercreme ook altijd mee.

Oke, zo iets heb ik ook. Mijn K zit alleen een slag gedraaid. Daar mix ik normaal ook mee... had nu alleen een keer mijn kleinere keukenmachinge gebruikt. Ga het gewoon nog een keer proberen.