1

Onderwerp: dertig!

Mijn lieve vriend mag in februari 30 worden en hij vind het vreselijk!
Daarom wil ik hem even goed laten weten dat hij 30 is geworden.

Maar op welke manier?
Want... een aantal dagen eerder mag mijn broer ook 30 worden en ook daar wil ik natuurlijk iets lekkers voor maken.  Maar ik wil toch aan mijn vriend iets speciaals geven, want hij niet een aantal dagen eerder ook al heeft gezien.

Voor broer ben ik op zoek naar een leuk idee om een taart met 30 te versieren.  Iemand een idee?

Voor vriendlief heb ik het idee om een taart als verkeersbord 30 te maken en cupcakes te maken met hierin uit de toef een 30 gekomen.  Alleen heb ik eigenlijk nog nooit een toef gemaakt. Welke toef is nu gewoon algemeen en wel lekker? En met welk spuitmondje kun je nu een mooie toef maken (of hoe doen jullie dat?) 

In ieder geval leuk dat jullie willen meedenken!

2

Re: dertig!

Een toef maak ik met een 1M spuitmond.
Smaken verschillen, maar ik vind botercreme lekker - en daar heb je dan nog verschillende versies en smaakjes in..

3

Dank je, Kristien!
Ik ben eigenlijk ook op zoek naar een linkje van die spuitmond, want ik kan hem hier in de shop niet vinden?

Iemand nog een leuk idee om een taart te decoreren?

4 Laatst bewerkt door kristien (02-01-2012 20:23)

jufjeA schreef:

Dank je, Kristien!
Ik ben eigenlijk ook op zoek naar een linkje van die spuitmond, want ik kan hem hier in de shop niet vinden?

Iemand nog een leuk idee om een taart te decoreren?

Ik vind hem ook niet in de shop, en ook niet meer op de site van Wilton... Ik heb ook de 2D, lijkt er een beetje op maar ik weet niet of die hetzelfde effect geeft..

Voor de taart, mss een hobby van je broer erin verwerken? Of moet het echt iets met 30 zijn? 30 wordt soms wel tram 30 genoemd; of hier zeggen ze telkens je zo'n rond getal nadert dat je een nieuwe voordeur krijgt.. Mss is er bij jullie ook zoiets?

aha, blijkbaar is de 1M van nummer veranderd - heet nu 2110
http://www.wilton.com/store/site/produc … u=402-2110

5

Thanks!  Ga ik die spuitmond even bestellen.

Tja.. heb ook zitten te twijfelen om een bloementaart voor hem te maken, misschien wel leuk met een bord die eruit steekt met 30 erop.

Hij heeft na een verdrietige jaar vorig jaar alle taken op zijn schouders gekregen om een tuinderij draaiende te houden. Helaas heeft hij daarom geen tijd meer voor hobby's (want hij heeft daarnaast een gewone baan)
Hmm.. ik denk nog even na.  Maar misschien dat ik hier iets mee kan.

6

Hmmm.. kan hem hier toch niet in de shop vinden. :(

7

niemand die weet waar ik hem kan bestellen?

8

www.ellenscreativecakes.nl
Bij de zoekfunktie gewoon Wilton Decorating Tip Open Star No. 2110 intikken en hebbes!

9

Dank je!  Ben heel blij met je!

10

Graag gedaan!  :thumb:

11 Laatst bewerkt door Triesy (08-01-2012 16:36)

Hoop wel dat hij tijdig weer op vooraad is voor je  :/

12

Tja dat gaat de vraag worden.  Maar goed.. ik heb nu in ieder geval een goede zoekterm. Dus misschien is hij ergens anders eerder op voorraad

13

Hier zeggen ze als je 20, 30 etc wordt je hebt er weer een kruisje bij. Wat ik zou doen is dus een mannetje boetseren en dan 3 kruisjes op zijn rug plakken en dan staat ie op straat te kijken naar een verkeersbord van zone 30!