1

Onderwerp: Help! Lactosevrij....en toch lekker afsmeren en dijkjes.

Hallo,
Ik moet deze week een lactosevrije en glutenvrije taart maken.
Nu heb ik dat al vaker gedaan maar krijg het maar niet voor elkaar om een echt lekkere taart te maken. Vullingen wel, maar de botercreme van plantaardige boter vind ik niet zo lekker....zeker de dijkjes niet. Ook niet met een smaakje er door heen. Nu heb ik laatst met pure chocola en sojaroom ganache gemaakt....maar dat vonden de kinderen weer niet lekker.
Heeft er iemand nog ideeen? Ik heb al lactosevrije slagroom in huis gehaald....maar ik hoor steeds dat afsmeren met slagroom niet kan.
En afsmeren met jam wordt je taart niet mooi strak van.
Zou een mix van plantaardige botercreme met een beetje slagroom wel beter gaan?
Alvat bedankt!

This too shall pass!

2

Re: Help! Lactosevrij....en toch lekker afsmeren en dijkjes.

Als ik voor mijn kleindochter een taart maak gebruik ik ook wajang.Ik doe de wajang zacht kloppen met evenveel poedersuiker en een beetje lemoncurd. Dat maakt het iets zachter en beter af te smeren maar stijft goed op om te bekleden.
Ik gebruik hier geen dijkjes want ze vind alleen lemoncurd het lekkerst.
Door mijn gewone dijkjescreme doe ik vaak goed verkruimelde amarettikoekjes, dat geeft een heerlijke smaak en is minder boterig.
Dit kan natuurlijk ook door wajang dijkjescreme.

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

3

Je kan de bc ook bv.op smaak brengen met nescuick, chocopasta, speculoospasta, lorann kokos of patidess-caramel. Allemaal errug lekker!!!!

If life gives you lemons, make lemoncurd.

4

Bedankt dames....die koekjes enzo zijn niet glutenvrij, maar misschien met glutenvrije koekjes proberen.
Heb vandaag botercreme gemaakt met 1 deel lactosevrije slagroom, 1 deel plantaardige margarine AH, 2 delen poedersuiker en smaakje Lorann(?). Was in ieder geval lekker....morgen ga ik er mee afsmeren. Ben benieuwd of mijn marsepein er door smelt. Maar het ziet er stevig uit, dus heb goede hoop!

This too shall pass!

5

hopelijk lukt het.

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen