Onderwerp: geboorte cupcakes invriezen

Inmiddels ben ik 35 weken zwanger en heb verlof! nu zou ik graag cupcakes gaan maken en invriezen. Heb het halve forum afgestruind naar tips, maar sommige dingen zijn me nog niet helemaal duidelijk.

Ik heb de ccmix van dr oetker en papiertjes van dille en kamille. ik begreep al dat het goed is om de papiertjes in een metalen vorm even voor te bakken en na het bakken de cc op zn kop af te laten koelen. ik ga ze van te voren decoreren met fondant.

nu de vragen:
- kan ik ze het beste invriezen in afsluitbare plastic dozen of in kartonnen taartdozen? moet er dan nog een zak omheen?
- hoe kan ik ze dan het beste ontdooien?
- wat kan ik nog meer doen om te zorgen dat de papiertjes niet loslaten?
- nog andere tips?

alvast hartelijk dank voor jullie hulp! :9

2

Re: geboorte cupcakes invriezen

Ik lees even mee ivm zwangerschap zusje.

3

Ik doe ze zelf altijd in een doos, haal ze de avond voor gebruik uit de vriezer en dat gaat altijd goed. Heb er nu ook weer 24 in de vriezer staan gedecoreerd voor zondag avond. Dan haal ik ze er in de middag uit.
Ik laat ook de deksel op de doos tijdens het ontdooien. Zo de ik het al 4 jaar.

Veel taart plezier

4

bettie schreef:

Ik doe ze zelf altijd in een doos, haal ze de avond voor gebruik uit de vriezer en dat gaat altijd goed. Heb er nu ook weer 24 in de vriezer staan gedecoreerd voor zondag avond. Dan haal ik ze er in de middag uit.
Ik laat ook de deksel op de doos tijdens het ontdooien. Zo de ik het al 4 jaar.

Dan moet het goed komen. Ga ik dat ook doen. Bedankt voor je tip :)

5

Ik heb begin december met en bij een vriendin 120 geboorte cc gemaakt. 60 met marsepein, die in ikea dichtstrik zakken in de vriezer gezet.
60 met toef in dozen gedaan, zij zou ze de volgende dag nog in plastic doen (met doos en al).
Nu is het wachten op de baby, nog een paar dagen tot 'de' dag.

groetjes Anneke, www.taartspeciaal.nl

Bedankt voor jullie reacties! Bedoelen jullie dan een kartonnen taartdoos, of een plastic?

7

Taartje van eigen deeg schreef:

Bedankt voor jullie reacties! Bedoelen jullie dan een kartonnen taartdoos, of een plastic?

Hihi, het woord zegt het al. taartDOOS........ karton neem ik aan ;)