Onderwerp: eerste portret van chocolade.

vond het nog leuk om te doen ook! :Y  wel jammer dat de witte chocolade niet mee werkte. ik had bij de super gewone repen gekocht. ik weet niet wat er mee was. maar zaten een paar donkere stukken in en hij klonterde bij het smelten. dus zat zat tegen waardoor de donkere chocolade weer wat uitliep. :grr:  ben het minst tevreden over zijn uitstekende tong. maar voor de rest vind ik het knap gedaan van mezelf voor een eerste keer!

bewerkte foto:

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-J7BRGICU.jpg

mijn portret:

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-U3BUIEAH.jpg

owja. kon hem niet op een mooi onderplaatje leggen. hij was te zacht dus moet eerst nog even koelen voor ik hem verpest uit enthousiastme.

bedankt voor het kijken en de eventuele feedback

voor de glutenvrije taarten!

2

Re: eerste portret van chocolade.

Nou jaaah zeg, wat goed. Hoe doe je dit? Wat een talent!

Tieneke

heeeeel erg simpel. foto bewerken tot de bovenste foto zeg maar. en dan donker met een satestokje met chocola vullen. laten drogen en wit erover heen doen :)

4

Geweldig!!!!!maar simpel?

5

Ik snap het toch nog niet helemaal geloof ik... Dus je doet gesmolten chocola rechtstreeks op het geprinte papiertje? Zo teken je op het papier met chocola? dan afkoelen en dan heb je een plak chocola mt plaatje?
Het ziet er mooi uit! Leuke foto ook!

Bij ons op de boerderij is het elke dag een feestje!
mama, boerin, bakken, tupperware

6

Wat goed zeg!
En dit noem jij simpel?:s

Moshana's taarten, magie is niet ver te zoeken
www.facebook.com/moshanas.taarten

7 Laatst bewerkt door glutenvrijtaart (06-01-2012 20:29)

dank je wel!

@feestvarken. nee sorry zal het goed uitleggen (moest net ff snel aangezien er 2 kids stonden te jengelen hier)
je begint met een foto uitzoeken. en die ga je bewerken. alle kleur eruit halen. en highlights maken. meestal zitter er wat knopjes op die dat doen. ik heb gewoon wat gepuzzeld.

dit uitprinten op papier (fotopapier was geen succes)

ik heb om het papier huishoudfolie gedaan. zorgen dat het strak zit.

ben begonnen met de pure chocola. gesmolten en dan met een tandenstoker voorzichtig alles erop "tekenen". (de donkerste stukken)
daarna heb ik de melkchocolade gesmolten en en de wat lichtere stukken gedaan. je kunt het eventueel nog mengen voor de tussenkleur. dit goed laten drogen.

witte chocola smelten. weer goed af laten koelen. (ik had niet lang genoeg gewacht. waardoor er  dunne stukjes pure chocola gesmolten zijn en wat uitgelopen.
en dan er gewoon overheen gieten/strijken. en voorzichtig afstijken met een spateltje.

het viel me heel erg mee. ben hier ongeveer 1.5 uur mee bezig geweest.

denk er aan dat de foto linksom afgebeeld wordt. want je tekent het over zeg maar. werkt het af met witte chocola en dan draai je het om.

haha ja het leuke foto ;) hij is bijna 2 en nu al weet hij hoe hij op de foto wil  :rolleyes:  :lol:

8

Klinkt erg ingewikkeld

nee valt heel er mee en het spreekt voor zich als je bezig bent. dat scheelt.

10

Ik hoor hier een how-to opkomen!! Zou je, als je het nogeens doet, wat foto's kunnen maken terwijl je bezig bent? Dat zegt vaak meer dan 1000 woorden.

Tieneke

ja hoor geen probleem. ga morgen weer aan de slag. maar die is voor iemand anders. vraag ik even of ik die van haar mag gebruiken. anders maak ik er nog wel een. (vind ik zoooooo erg  ;) )

12

Leuk!! Een How to erbij

13

Volgens mij is hier al een how-to van ;-)

Goed gelukt!

14

Yavahn schreef:

Volgens mij is hier al een how-to van ;-)

Goed gelukt!

Ow echt?
Dan ga ik ff zoeken

@yavahn. dat dacht ik ook te lezen in een topic van geloof 2008 (sorry if i'm wrong), maar kon het nergens vinden. maar wil best een nieuwe maken.
heb iig het linkje van de site weer gevonden. die rade sharrr aan,

http://eyecandy.nanakaze.net/?p=313