1

Onderwerp: ministapel - Margaret Braun wannabee

:D Van mijn man heb ik de ministapel bakvorm gekregen voor kerst...
Erg leuk ding!
Ideaal met het sponge cake recept van Mamakaat - lekker luchtig en toch steviger dan biscuit.

Al een tijdje ben ik in het bezit van Cakewalk, het boek van Margaret Braun - vond dit dus de ideale gelegenheid om eens wat van haar uit te proberen!

Bekleden van zo een ministapel is toch wel een kunst die ik nog onder de knie moet krijgen!

https://lh5.googleusercontent.com/-Fe4Skzx797M/TwRciLbQ-MI/AAAAAAAAAGE/H8oBsrp5IJo/s512/IMG_1104.jpg
https://lh5.googleusercontent.com/-0YVgwFNRo1s/TwRcls7iK6I/AAAAAAAAAFs/G4wVUg8yTUs/s512/IMG_1121.jpg

Bijlange na zo goed niet als de echte, maar vond 'em wel schattig genoeg om te posten  :D

En nog een close-upje van de roos, dankzij de WS van Madhuri zijn er toch wel goeie tips blijven hangen!

https://lh6.googleusercontent.com/-OWlM-rq2bjk/TwRcc0bWmcI/AAAAAAAAAFM/KwlyfDHLMpg/s512/IMG_1110.jpg

Feedback altijd welkom - en tips om de beads mooi uit de FI mold te laten komen!

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

2

Re: ministapel - Margaret Braun wannabee

Wat ontzettend schattig!
En wat heb je de boel leuk neergezet voorde foto's daar kan ik echt nog wat van leren!
Maar wat voor bakvorm heb je daar voor gebruikt? Erg leuk kado!

3

Nathalie25 schreef:

Wat ontzettend schattig!
En wat heb je de boel leuk neergezet voorde foto's daar kan ik echt nog wat van leren!
Maar wat voor bakvorm heb je daar voor gebruikt? Erg leuk kado!

Thanks  :)

De bakvorm is de mini stapeltaartjes bakvorm - die heeft hij gekocht bij Hipperdepip Taartdesign (zitten in Uden) - je kan ze gemakkelijk googlen.
In deze vorm kan je tot 4 ministapeltjes bakken. Ze zijn ong. 13cm hoog. Ideaal voor 2 personen (of 1 erg grote taart-eter  ;)

Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

4

Je zou niet zeggen dat het een mini-bakvorm is. Ik heb een nog kleinere met twee lagen. Ik vind inderdaad ook dat het biscuitdeeg er niet zo geschikt voor is, want dat is eigenlijk te lucht om goed te kunnen bekleden. Leuk gedaan, hoor.

Al mijn creaties nu ook online te zien op mijn vernieuwde website: www.taartenmiep.nl

5

mooi gedaan.

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

Leuk! Ik heb er toevallig ook 1 gepost vandaag! Ook de vorm van manlief gekregen voor de kerst!!

Groetjes Natasja!

7

Icehorse schreef:

Je zou niet zeggen dat het een mini-bakvorm is. Ik heb een nog kleinere met twee lagen. Ik vind inderdaad ook dat het biscuitdeeg er niet zo geschikt voor is, want dat is eigenlijk te lucht om goed te kunnen bekleden. Leuk gedaan, hoor.

:D Het heet toch een ministapeltaartjes bakvorm  ;)

Als je naar de grootte van de theelichtjes en houder kijkt, dan krijg je een idee van de grootte van de taart.
Hij is 13cm hoog en de onderste laag is iets van een 7cm doorsnede.

8

Heel schattig en prachtige kleurencombinatie!.
Ik word er weer heel hebberig van, waar haal je dat blik? :lol:
Ik zie er wel een Margaret in hoor!

9

Liesa schreef:

Heel schattig en prachtige kleurencombinatie!.
Ik word er weer heel hebberig van, waar haal je dat blik? :lol:
Ik zie er wel een Margaret in hoor!

Dankjewel!!

Je kan dat blik bij Hipperdepip Taartdesign kopen. Ze stonden er in oktober ook mee op de T&T beurs.
Ik mag, geloof ik, geen linkjes zetten naar hun website, maar ze zijn makkelijk te vinden via google  ;)

10

Mooi, prachtige roos ook. Ik ben vooral nieuwsgierig hoe je aan het Margareth Braun boek bent gekomen  :lol:  :o

Veni Vidi Velpon: ik kwam, zag en bleef plakken :)

11

Kinke schreef:

Mooi, prachtige roos ook. Ik ben vooral nieuwsgierig hoe je aan het Margareth Braun boek bent gekomen  :lol:  :o

Thx!

Ik heb het boek toevallig op de kop kunnen tikken in de zomer vorig jaar. 2de hands via een Belgische koopjessite... Geluk gehad, denk ik :)

12

Ik was wel benieuwd wat je nou precies voor foto wilde plaatsen vanaf je MacBook  :D  Leuk taartje!!

Marie-Popo schreef:

Ideaal voor 2 personen (of 1 erg grote taart-eter  ;)

Echt waar? Eén persoon? Hihi...

Ik kijk net op de hipperdepip website bij de how-to voor het bakken in deze vorm. En daar staat ergens rechts hoeveel cupcakemix erin gaat. 750 gram mix voor 4 taartjes! Uit 750 gram mix haal ik 36 cupcakes. Dan zit in elk ministapeltje net zo veel cake als in NEGEN cupcakes... Die krijg ik in mijn eentje niet weg, hoor  ;)

13

Mijke79 schreef:

Ik was wel benieuwd wat je nou precies voor foto wilde plaatsen vanaf je MacBook  :D  Leuk taartje!!

Marie-Popo schreef:

Ideaal voor 2 personen (of 1 erg grote taart-eter  ;)

Echt waar? Eén persoon? Hihi...

Ik kijk net op de hipperdepip website bij de how-to voor het bakken in deze vorm. En daar staat ergens rechts hoeveel cupcakemix erin gaat. 750 gram mix voor 4 taartjes! Uit 750 gram mix haal ik 36 cupcakes. Dan zit in elk ministapeltje net zo veel cake als in NEGEN cupcakes... Die krijg ik in mijn eentje niet weg, hoor  ;)

:D Deze foto's heb ik met mijn laptop van het werk geplaatst, omdat ik die rechtermuisknop maar niet kon vinden (nu weet ik het wel dankzij dit forum!)...

En zo ver had ik nog niet nagedacht  :lol:
Ik heb ook geen mix gebruikt maar het recept van Mamakaat, 1 eitje voor 1 cake want precies een halve liter... Nou, mijn man heeft die in 2 keer opgekregen  ;)
Maar je hebt gelijk, je kan er ook wat kleinere stukjes van snijden...
Mamakaat gaf me de tip om dit taartje zoals een cupcake te vullen... Met een spuitzak en die lange vultip moet het wel lukken, denk ik.

14

Haha ik denk dat je vooral in je achterhoofd moet houden dat je zo'n stapeltje niet elke dag/week zult eten. En eens in de zoveel tijd 9 cupcakes op één dag naar binnen werken mag best, toch?  ;)