1

Onderwerp: Een modderbad..Hoe doe ik dat??

Ik zie soms taarten voorbij komen dieeen modderbad voor moeten stellen...Ik zie dat bv kitkatjes aan de zijkant en ganache er in of muisjes......Plakken jullie dat direct op de botercreme of doen jullie eerst de taart bekleden met fondant/marsepein en dan alles er tegen en op plakken....Ik hoor graag!!...'

Gr twinstwind

2 Laatst bewerkt door Sandra-lala (04-01-2012 10:53)

Re: Een modderbad..Hoe doe ik dat??

Als ik een modderbad maak, plak ik de koekjes of kitkat gelijk tegen de botercrème zonder eerst te bekleden. Dan schep ik de modder op de taart en zet ik de figuren erin.

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

3

Het is de bedoeling dat ik een 20 cm dolfijnentaart ga maken..mijn bedoeling is om ze in een bad rond te laten zwemmen en dat ik van die chocosticks gebruik als zijkant, een laag gekreukelde fondant waar weer pipging gel ( water) over heen komt en daar de dolfijnen in....

Dus ik kan de sticks dus gewoon tegen de botercreme aan plakken?!?!

4

twinstwins schreef:

Het is de bedoeling dat ik een 20 cm dolfijnentaart ga maken..mijn bedoeling is om ze in een bad rond te laten zwemmen en dat ik van die chocosticks gebruik als zijkant, een laag gekreukelde fondant waar weer pipging gel ( water) over heen komt en daar de dolfijnen in....

O, ja dat klinkt leuk zeg! En  :Y  de sticks kunnen gewoon tegen de botercrème aan.
Niet vergeten te showen als ie klaar is hè?!

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

5

Sandra-lala schreef:
twinstwins schreef:

O, ja dat klinkt leuk zeg! En  :Y  de sticks kunnen gewoon tegen de botercrème aan.
Niet vergeten te showen als ie klaar is hè?!

Als ie fotowaardig is zal ik het zeker doen  :D ......Biscuit staat al in de oven...Morgen vullen en bekleden...Dus al morgenmiddag/avond worden...Dus hou het forum in de gaten....Zal hem posten onder dolfijnentaart oid  :Y