1

Onderwerp: Vraagjes over Wilton Creamy White Buttercream icing mix

over deze dus:

http://www.deleukstetaartenshop.nl/ingr … -2372.html

Deze heb ik besteld en ik wil het graag voor een taartje a.s. zaterdag gebruiken.

Kan ik deze kleuren?

En, omdat ik er mee wil afsmeren en er dan geen fondant/marsepein overheen doe, wil ik graag weten of het hard wordt, zodat ik erop kan decoreren.

Wie heeft er ervaring mee?

Jacqueline

2

Re: Vraagjes over Wilton Creamy White Buttercream icing mix

Wij hebben volgens mij deze gebruikt bij de Wilton cursus, en ook toen gekleurd. Het word niet hard , het droogt wat op aan de buitenkant, als je dan voorzichtig voelt

3

Oeps, dus dan zou ik er geen boetseersels op kunnen zetten?

Dankje voor je reactie.

Hoe doen die amerikanen dat dan???

Jacqueline

4

Wij hebben volgens wat ik heb onthouden (blond :D ) afgesmeerd hiermee, toen even laten opdrogen en daarna wel gedecoreerd, maar meer ook "spuittechnieken" gebruikt dacht ik Je kunt wel decoreren, maar niet zo stevig aandrukken als je gewend bent bij fondant/marsepein
Maar misschien zijn er die wel meer ervaring hebben met dit spul

5

Je kan er wel boetseersels op zetten, hoor.

Hangt er een beetje vanaf wat je wil doen...

Volgens de Wilton methode kan je ook met deze icing bloemetjes en dergelijke spuiten. En met royal icing kan je altijd mooie figuurtjes maken.

Echte boetseersels van fondant of marsepein kunnen wel op de taart gezet worden. Alleen als je dingen aan de zijkanten wil plakken die vrij zwaar zijn, zal het wat moeilijker worden.

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

6

Misschien heb je hier iets aan: http://www.wilton.com/decorating/icing/icing-chart.cfm