1

Onderwerp: help goudkleurige marsepein???

Help, :think:  ik moet een kroontje maken maar dan willen ze deze het liefste wel in goud kleur hebben.
Welke kleuren meng je dan?
Of moet je dit echt spuiten met een goudspray?

2

Re: help goudkleurige marsepein???

Ik denk inderdaad dat een goudspray het handigste is, of natuurlijk gewone goudkleurige dust. Eventueel gemengd met alcohol zodat het meer een verfje word  :)

3

En ergens las ik dan je dan onder de goudkleurige dust liefst gele marsepein of fondant gebruikt. Dan ben je al een eindje op weg naar een mooie goudkleur.

Tieneke

4

Tante Tien schreef:

En ergens las ik dan je dan onder de goudkleurige dust liefst gele marsepein of fondant gebruikt. Dan ben je al een eindje op weg naar een mooie goudkleur.

Tieneke

Klopt dat heb ik inderdaad ook gelezen! Je zou misschien het beste eerst op een los stukje kunnen proberen, voordat je aan de gang gaat op je taart

Ik zou een gele kroon maken en die goud dusten. Als je hem verft krijg je sneel last van streperigheid. Niet te zuinig zijn met de dust, zorg dat al het geel bedekt is.

Ik zie nu dat je hem van marsepein wilt maken. Als je een 3D kroon wilt maken, kan je hem van fondant maken, dat hardt uit.

7

Bedankt voor jullie reactie.
Ga dan maar lekker aan de slag met een gele kroon en goude dust.

Groetjes Ineke