1

Onderwerp: planning eerste opdracht

Hallo,

Ik heb mijn eerste opdracht binnen. En ben best zenuwachtig.
Ik moet voor zaterdag 50 cupcakes (30 met MBC toef en 20 zonder deco) en 15 regenboog push-up cakes maken.
Nu zit ik een beetje met mijn planning. Ik weet niet of het kan wat houdbaarheid betreft. Ik werk gewoon fulltime en heb dus alleen maar 's avonds de tijd.

Ik wil morgen de cupcakes gaan bakken voor de push-ups. Die kan ik wel invriezen zonder bang te hoeven zijn dat de papiertjes loslaten.
Als ik de rest van de cupcakes ook bak met papiertjes, laten deze dan niet los als ik ze invries? Of kan ik deze cupcakes beter donderdag maken?
Ik wilde donderdag de MBC en witte chocolade ganache maken, zodat ik vrijdag alle toeven kan spuiten. Ze worden vrijdag avond opgehaald en ze zijn voor zaterdag (rond 14:00).

Wie kan mij helpen? Is dit een juiste planning of zouden jullie het anders doen? Alvast bedankt voor de hulp.

2

Re: planning eerste opdracht

Ik durf je niet echt een advies te geven. Toen ik laatst 70 cupcakes moest maken werden ze op woensdagavond gehaald en ze waren voor donderdag. Wat ik toen heb gedaan is in etappes bakken. Ben toen dinsdagavonds de eersten gaan bakken, omdat ik toen zelf weg moest heb ik er maar 24 kunnen bakken. De rest heb ik woensdagavond gebakken (nog 2x 24) met twee bakblikken om en om vullen en in de oven zetten. Dat ging prima. Zelfs toen had ik nog tijd om de botercreme te maken en toeven te spuiten. Ik heb zelfs nog een letter uitgestoken en deze in de toef gestoken. Om 11 uur was ik klaar die avond. toen werden ze ook precies gehaald.

Maar pushcakes, daar heb ik me nog niet aan gewaagd.... Ik weet niet hoe lang dat duurt.

Voor de cupcakes ben ik iid niet bang, maar de push up cakes is voor mij ook het eerst. Ik ben bang als ik donderdag en vrijdag alles doe dat ik het niet op tijd afkrijg. Ze komen ze vrijdag namelijk al om 20:00 halen. Denk dat ik vanavond toch alle cupcakes ga bakken en morgen ga beginnen met die push up cakes. Als het tegen valt kan ik ze vrijdag afmaken. De toeven spuiten is zo gedaan.
Heel erg bedankt voor je hulp.

Ik bak voor pushcakes rechthoekige cakes ipv cupcakes. De pushcakes zijn iets minder dan 5cm in doorsnede dus als je een veelvoud van 5 neemt, bijvoorbeeld 15 cm bakblik dan kan je daar 9 rondjes uit steken.
Ik vond dit makkelijker en goedkoper dan cupcakes die je individueel moet vullen, een papiertje voor nodig hebt en waarbij je meer restjes overhoudt...

Life is what you bake it.

ik had zo bedacht dat ik de cupcakes in sillicone vormpjes ging bakken zonder papier en dan in 3 lagen snijden. omdat het een regenboog push up cake wordt heb ik 5 kleuren en haal ik dus 3 push up cakes uit 5 cupcakes (per kleur 1) zo stond het op een site uiteglegt. Of denk je dat een platte cake toch makkelijker is. Ik alleen een platbakblik van 33 bij 20. Dat is dan wel erg groot. dat zouden dan 24 rondjes worden per kleur. Dat is ook zonde lijkt me. Verder heb ik wel een cakeblik, maar daar kan in de breedte maar 1 rondje.