Onderwerp: kleurtjes, smaken, toeve voor cc's...waar begin ik aan?
Deze zaterdag ben ik jarig en wilde heel graag zo'n mooie dessert tafel neer flansen, lekker ambitieus...tja... Heb er maar vanaf gezien te weinig tijd en te weinig geld...laat ik die eerste bakperikelen toch wat eenvoudiger houden
Ik heb nog een een flinke kom candymelt staan rood, van mijn eerst kerst cake pop prikkels. 2 pakken cupe cakes. 1 pak brownie mix en een leuk klein cakevormpjes bakblik idee. (hartjes, sterretjes enz.)
Dus ik dacht de brownie mix in die vormkjes doen en in de oven, dan heb je gewone kleine voor gevormde brownie's beetje versieren met de candymelt, misschien wat zilverstrooisels...
Cupe cakes bakken, deel met rode toef (frisse smaak), zilvere strooisel en deel met als het mogelijk is een licht grijs/ zilveren toef met iets van een rood strooisel.(drank smaak)
Nu zag ik hier iets van een recept met BC en prosecco, lijkt me lekker, maar kan ik dan deze ook van kleur laten veranderen in zilverachtig?
En ik dacht als ik nu bc maak en deze vermeng met eh aardbeien saus (weet je wel wat je vaak over ijs doet), dan is ie rood en ander smaakje, zou dat niet te zoet worden?
Lijkt me ook leuk om bv zilver grijze macarons te maken met rode spul er tussen, maar volgens mij best lastig en dan ga ik toch weer van alles erbij kopen.
Denk ook aan cake pops, maar twijfel: Met bc gemengd vond ik ze niet geweldig. Kan aan mij liggen, dus moet nog verder testen, maar durf het niet zo aan voor mijn verjaardag. Met kerst heb ik gewoon hotel cake vermengt met pindakaas, en daar kreeg ik wel een paar leuke reacties op maar heb ze zelf niet geproefd. wel heb ik degene geproefd met choco cake en beetje pasta, heel lekker, maar we hebben ook al brownie's. Dus wat dan?
Wilt niet helemaal aan een taart beginnen, maar dacht misschien om het toch leuk en makkelijk en niet te duur te houden, een cake in drie lagen snijden, vulling ertussen (WAT??) en dan met fondant en leuk versieren?
Las ook iets van een stoofperen-trifle, lijkt me ook erg lekker dan als 1-persoons hapje, leuke glaasjes zat. Wat zou je voor simpele dingetjes er tussen doen, wat meer kleins, meer tegenhanger misschien ook van het zoete...
Wat een verhaal weer, sorry ...weinig vragen er ook in zie ik, maar toch ook weer heel veel...zoek gewoon wat bevestiging, advies, mening, ??? Hoe zoude jullie het aanpakken zo budget mogelijk.
Kleuren worden dus vooral rood/ zilver grijs en beetje bruin.