1

Onderwerp: 3 kilo zeelandia wit kleuren: hoeveel kleurstof nodig?

De titel zegt het al: ik wil/moet 3 kilo wit marsepein hebben en overweeg dat dan maar zelf te kleuren.
Maar hoeveel kleurstof moet er dan in?
Ik heb een potje van Sugarflair (superwhite, poedertje) en van Wilton (white-white, soort van gel) staan. Is dat voldoende, of moet ik nog meer aanschaffen?
Of is wit gekleurd marsepein toch een betere optie?

2

Re: 3 kilo zeelandia wit kleuren: hoeveel kleurstof nodig?

Moet het echt wit zijn?
Ik heb zelf americolor wit, maar om dat goed wit te krijgen moet je er aardig wat kleurstof in doen... Bij mij word hij dan heel erg plakkerig maar dat is makkelijk op te lossen door een beetje poedersuiker toe te voegen..
Misschien is het dan handiger om voorgekleurde marsepein te kopen

3

Spierwit hoeft niet, maar wel zo wit mogelijk als met marsepein mogelijk is.

4

3 kilo marsepein wit kleuren...oef..best een klus...en je hebt best veel wit nodig...en ik vind wit altijd zo lastig, omdat het poeder is en de marsepein zo snel uitdroogt (als je door blijft kneden komt het weer goed...)
Ik zou het echt kant en klaar kopen...scheelt ook een hoop tijd! ;)

5 Laatst bewerkt door angelina17 (03-01-2012 11:31)

Ik heb zelf laatst ook zeelandia marsepein wit gekleurd en dat ging prima. Ik heb zelf alleen de wilton witte kleurstof en vond het eigenlijk wel meevallen hoeveel kleurstof er uiteindelijk in gegaan is.
Op 3 kilo moet er natuurlijk wel meer kleurstof is, maar ik vond het gemakkelijk te kleuren en ik ben er helemaal niet lang mee bezig geweest. Naar mijn idee heb je alleen al met het flesje wilton meer dan genoeg kleurstof voor 3 kilo.
Ik zou het gewoon eens even proberen met een klein beetje en dan kijken of het wordt wat je wilt en dan kun je nog altijd meer bijkleuren, toch?
In ieder geval veel succes!!

6

Thx iedereen voor het meedenken.
Vooral omdat het een taart voor een ander is en nog wel een bruidstaart, heb ik ervoor gekozen om niet zelf te gaan rommelen met kleuren en heb ik de witte funcakes marsepein besteld.
Een klein beetje kleuren is nog tot daaraantoe, maar 3 kilo mooi egaal krijgen, zonder dat ooit (in het groot) uitgeprobeerd te hebben, leek me de goden verzoeken.
Ik ga het zeker wel proberen met de Zeelandia (ooit, in de toekomst), maar nu ff niet.

7

Ik kleur al mijn Zeelandia marsepein zelf, dus ook 3 of 4 kilo (of meer  :rolleyes:) voor een bruidstaart.
Doe het per 750 gr. tegelijk en daarna de hele bups door elkaar.
Gebruik altijd half poeder van Sugar Flair en half Wilton.
Gaat prima op die manier  :Y

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

Ik ben heel benieuwd of het gelukt is met de witte van funcakes... ik heb namelijk over een tijdje hetzelfde probleem en weet niet goed wat ik dan het beste kan doen...! ;)

Ik ben heel benieuwd of het gelukt is met de witte van funcakes... ik heb namelijk over een tijdje hetzelfde probleem en weet niet goed wat ik dan het beste kan doen...! ;)

10

ik zou toch echt voor het zelf kleuren van de zeelandia gaan.Ik vind het gekleurde van funcakes helemaal niks.

Groetjes van Corry
http://taartenvancorry.nl/

11

Amen (sorry M, maar ik begon er deze keer echt niet zelf over :nooo  O-) ).

Met die 2 potjes kun je echt wel 3kg Zeelandia wit kleuren. Omdat Zeelandia veel soepeler is dan FC, is het ook niet zoveel werk.

Ik zou er nog eens over nadenken ;)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl