1

Onderwerp: smaken in koekjes PP

Ik ben op het moment helemaal into het koekjesbakken, maar ben op zoek naar smaken die ik toe kan voegen aan het deeg.
Heb met de zoekfunctie al gevonden cacao, citroen- of sinaasappelrasp en kaneel.
Maar volgens mij moeten er nog veel meer lekkere smaken zijn die je toe kunt voegen.
Wie o wie heeft er een tip voor me?
Alvast bedankt!!!

2

Re: smaken in koekjes PP

wat vind je zelf lekker? speculaaskruiden, of alleen kaneel,  maanzaad is ook bijzonder.

groetjes, Lis   
ik droom taarten, nu nog maken zoals ik ze droom

3

vanille, enkele druppels van de lorann geconcentreerde smaakstoffen? (zie webshop)

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

4

De smaken van Patidess zijn ook lekker vind ik :Y

I Heart Cake

5 Laatst bewerkt door bosbes (03-01-2012 18:10)

anijspoeder of zaadjes.
Oploskoffie roeren met een klein beetje heet water.
Geraspte kokos.
Willy

6

Tutu schreef:

De smaken van Patidess zijn ook lekker vind ik :Y

ik denk dat je dan het risico loopt dat de koekjes niet meer mooi in vorm blijft omdat je toch redelijk wat er moet bij doen en het deeg dan natter wordt.

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

Kardemom eventueel in combi met andere koekkruiden als kaneel en kruidnagel en/of steranijs. Het lekkerst als je het net voor gebruik zelf even kort roostert en fijn stampt (Maar dat is misschien mijn perfectionisme, ik overdrijf soms een beetje..)
En een klein theelepeltje rietsuikermelasse erbij geeft ook een diepere smaak.
En dan ook nog sinaasappelrasp toevoegen en nóg lekkerder kan dan niet.
Vond ik zelf heel lekker in mijn kerstkoekjes.

Maakte het trouwens met rietsuiker, dat is net weer iets gezonder en smaakt ook lekker.

Maar alleen kardamon is ook heel lekker! (of dan weer in combinatie met gember..) :9

8

Ik gebruik altijd van die bakaroma's. Bijv amandel of rum, citroen kan ook. Maar die van Lor ann doen het ook prima!

9

Bedankt voor alle tips!!! Hier heb ik echt wat aan en ga ze zeker uitproberen  :Y