Onderwerp: Ojee, water vergeten.
Help ik ben vergeten 35 ml water bij de biscuitmix in te doen.
Kwam er pas achter toen het beslag al in de vorm zat.
Zou dit goed komen?
De foto etalage van mijn taarten.
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Ojee, water vergeten.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Help ik ben vergeten 35 ml water bij de biscuitmix in te doen.
Kwam er pas achter toen het beslag al in de vorm zat.
Zou dit goed komen?
hm...geen idee
Het is altijd zo'n kleine hoeveelheid dat ik me afvraag of het echt enorm kwaad kan, wellicht zal de biscuit alleen wat droger zijn?
Ben benieuwd! Laat je even weten wat het resultaat is geworden?
Tot nu toe lijkt t in de oven goed te gaan, rijst wel mooi.
Morgen gaat ie gevuld worden en bekleed maar daarna moet hij in de vriezer. (Vriendin komt helpen voor verjaardag zoontje, maar is bijna uitgerekend vandaar dat t niet op t laatste moment kan)
Ben eerder wel berichtjes tegen gekomen van mensen die het vergaten, maar ik heb de indruk dat het toch altijd evengoed een goede biscuit werd.
Vervolgens weet ik dan niet wat het doel is van het water Maar ja, misschien als je ze naast elkaar proeft dat het net ietsjes lekkerder is met water of zo.......
nee hoor is niet erg.
ik weet ook niet zeker wat het doel van dat beetje water is.
ik denk zelf om de poeder beter te laten oplossen...
zelf meet ik ook nooit het water af. het kopje wat ik gebruik om de eieren in te breken doe ik gewoon een bodempje in en dat gooi ik erbij.
Fijn te lezen dat t waarschijnlijk niet uitmaakt.
Heb wel t idee, dat hij minder hoog is geworden en iets steviger als anders, maar ja dat kan ook toeval zijn.
Ben geen expert op bakgebied maar puur natuurkundig bekeken heb je het ei denk ik voor de binding van de mix nodig en als het stolt geeft het de stevigheid aan de biscuit.
Het water wordt door de hitte omgezet in gasvorm wat de boel dan nog wat luchtiger maakt.
Misschien erg kort door de bocht voorgesteld en misschien heb ik het hier helemaal mis maar dan hoor ik het ook graag hoor.
Gr,
John.
Klinkt heel logisch, John!
waarschijnlijk is ie iets droger meer niet vergeet het ook wel eens
oh wat fijn toch dit forum... ik doe de mix in de vorm en denk, het lijkt wel minder... en ook minder luchtig... ja hoor, ook water vergeten..
gelukkig zijn het "maar" ws-biscuits, maar volgende keer toch beter opletten... Zal later ook even vertellen hoe de biscuits waren, toch handig voor anderen die het dan ook weer opzoeken.
Kwam dit onderwerp nog weer tegen, biscuit was wat compacter. Denk dat t water idd voor gasvorming,rijzen helpt.
heb een keer perongeluk de dubbele hoeveelheid water erin gedaan, en daar merkte ik ook niets van. Was toen ook heel bang dat het mis zou gaan, maar niet dus.
oh ja, dit topic... ik zou nog wat melden... ik vond de biscuits kruimeliger dan anders... verder qua smaak geen verschil.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Ojee, water vergeten.