1

Onderwerp: Champagne biscuit?

Hi!

Zoals het onderwerp al vraagt... Champagne biscuit.. Kan je het water bij de funcakes mix voor biscuits gewoon vervangen door champagne zodat je een 'champagne biscuit' krijgt? Of dit op een andere manier voor elkaar krijgen?

Fantasie is belangrijker dan kennis, want kennis is begrensd - Albert Einstein.

2

Re: Champagne biscuit?

mmmmm.... dat klinkt goed zeg. Ik zou het gewoon proberen! In de recepten staat volgens mij ook zoiets voor champagnebotercreme en dan wordt ook het water uit de mix vervangen door champagne. Zelf gebruik ik nooit mixen. Laat je nog even weten hoe het uitpakt?

Tieneke

3

Heb het nooit geprobeerd, maar zo maak ik wel champagne botercrème. Alleen weet ik niet of de smaak goed behouden blijft tijdens het bakken. Ik gebruik overigens geen echte champagne maar Canei. Dat heeft een wat mildere smaak. Martini Asti gaat ook goed maar is wat duurder.

4

Ik gebruik alleen mixen voor m'n biscuits, want anders rijzen ze nooit mooi hoog en worden ze heel erg 'ei-ig'..
Omdat ik het dus heb gezien bij de champagnebotercreme vroeg ik me af of dat ook ging bij biscuits.. Denk dat het dan maar gewoon proberen wordt! Alleen nog uhh, ff bij m'n pa aankloppen of hij wat champagne voor me wilt halen :P.

Ik denk dat het tegen valt eerlijk gezegd, qua smaak. Het water en dus alcohol verdampt immers tijdens de hoge temperatuur.  Ik zou dan eerder tremperen met champagne, of inderdaad door de bc of mbc.

6 Laatst bewerkt door Tante Tien (03-01-2012 18:33)

Jajah, tremperen is een goed idee voor de smaak.

Tieneke

7

Ik zat net in mijn boek Cupcakes van Rudolph te bladeren en daar kwam ik champagnecupcakes tegen. Hij gebruikt inderdaad gewoon champagne in het beslag. En ik bedenk mij net dat ik vaak chocoladerumcake maak. Daar gaat rum doorheen en dat proef je echt nog wel na het bakken. Dus ik zou zeggen:...proberen!...(en dan hier even laten weten of het gelukt is  :D )

8

Hoi,

Ik maak regelmatig champagne biscuit.
Dus ipv water champagne bij de mix en dat bakken.
Echt heerlijk!

En als ik geen champagne heb dan doe ik de smaakje champagne van pattides erdoorheen, klein eetlepeltje, ook erg lekker!

Succes!

Moshana's taarten, magie is niet ver te zoeken
www.facebook.com/moshanas.taarten

9

Hi,

Wat leuk dat je hebt gereageerd voordat ik het heb geprobeerd! Vroeg me af, gebruik je dan evenveel ml champagne als dat er water in zou moeten? Of is het iets meer/minder?

X S.

10

Ow wat erg, ik zie nu pas je bericht!
Sorry...

Ik hou de ml van het water aan, en dan is het ipv water, champagne.

Denk dat je het nu wel uitgeprobeerd zal hebben, sorry voor mn late reactie!

Is het trouwens gelukt?

Moshana's taarten, magie is niet ver te zoeken
www.facebook.com/moshanas.taarten