Dank u wel Tante Tien
Zal proberen om ze zo duidelijk mogelijk te vertallen, soms met hulp van google : )
zal het rijtje afgaan met vertallen
Bismillaah zeggen wij (Moslims) bijna bij alles wat we gaan doen.. zo ook voordat we met eten beginnen. Hiermee wordt datgene wat men van plan is te gaan doen opgedragen aan God/Allah.
Eid Mubarak is een tradionele groet die Moslims wereldwijd gebruiken tijdens het Suikerfeest (Eid ul-Fitr) en Offerfeest (Eid al-Adha). De letterlijke betekenis is “gezegend feest”.
Hosgeldeniz baba ve anne is welkom papa en mama
Umm coucous is een bijnaam. Mijn bijnaam is Umm Yaseen, Umm betekend letterlijk de moeder van Yaseen. Couscous is zowel het belangrijkste ingrediënt van, als de verzamelnaam voor een zeer populair gerecht uit Noord-Afrika. Couscous bestaat uit heel kleine pastakorrels van gemalen durumtarwe, die in verschillende diktes worden verkocht. We hadden die taart als grapje meegenomen voor de gene bij wie we op bezoek gingen omdat ze couscous had gemaakt voor ons.
Canim Annem (heb even google erbij gebruikt..) canim is mijn ziel/levenskracht en koosnaam kan zowel voor jongens als meisjes gebruikt worden. canim kan zowel voor een geliefde als voor een goede vriend/in gebruikt worden, en Annem betekend mijn moeder
Seni Seviyorum betekent ik hou van jou
Biz Kuran'a gectik - Fatiha gurubu letterlijk vertaald wij hebben koran gepasseerd - groep Fatiha. De groep Fatiha (kleine kinderen van een jaar of 5/6/7) heeft geleerd om de Koran in het Arabisch te leren lezen.
Hosgeldiniz hacilar zoiets als welkom terug bedevaart-gangers die naar Mekka zijn geweest.