1

Onderwerp: zebra voor 18 jarige....

een kennis van mij werd 18 jaar en vroeg of ik een roze taart met 18 wilde maken, de rest mocht ik zelf verzinnen. ze vond hem heel leuk geworden gelukkig! ik vind zelf wel dat hij niet echt mooi strak is geworden helaas, dat krijg ik maar niet onder de knie ondanks de how to's hier op de site. heeft iemand  nog tips of trucs. ik zet hem altijd even in de vriezer of ijskast als ik hem heb afgesmeerd waarna ik met een warme spatel er nog eens langs ga.

ondanks de mindere strakheid van de taart ben ik toch benieuwd wat jullie als kenners er van vinden!

http://i39.tinypic.com/1zyxc13.jpg

http://i44.tinypic.com/15cddll.jpg

Re: zebra voor 18 jarige....

Mooi taartje hoor?
Zou het kunnen dat de vulling te dik is?Dus een té dikke laag?

3

Ik vind hem leuk!! Hij is idd niet zo strak. Dat zijn die van mij ook niet :+  Maar verder is hij heel leuk opgemaakt!

Party-treats schreef:

Mooi taartje hoor?
Zou het kunnen dat de vulling te dik is?Dus een té dikke laag?

ik frot er altijd wel flink wat vulling in, wel maar twee lagen. ik vind het zelf namelijk niet zo lekker als er maar een dun laagje in zit, dan krijg je zo'n droge cake toch?

5

Misschien tussen de cake en de fondant een andere en misschien dikkere laag smeren?

Ganache is perfect om een biscuit af te smeren...

6

Is je taart wel strak als je hem afgesmeerd heb?

En inderdaad, ganache of botercreme 1.1 gebruiken. Werkt het best!

7

Hoewel mijn taarten ook nog niet zo strak zijn, heb ik hier een tip voor je waar je misschien iets aan hebt: ik zet mn taart op een draai plateau, hou er een smoother tegenaan. Deze laat ik steeds in dezelfde "stand" staan, terwijl ik het plateau ronddraai. Ik hou mijn hand met de smoother dus stil langs de zijkant terwijl ik met mijn andere hand het plateau draai. Hoop je het begrijpt. Succes ermee!
Deze taart ziet er evengoed leuk uit!