1

Onderwerp: help, tijdgebrek voor bakken/versieren taart

ik moet voor zaterdag een stapeltaartje van 20 rond en 15 rond maken,
maar het probleem is dat ik alleen de avonduren heb,

mijn idee was om dan donderdagavond de 2 biscuittaarten te maken en te vullen met bastongebotercreme/gesmolten chocola, zodat ik vrijdag als ik thuis kom van werk gelijk kan beginnen met versieren en stapelen.

mijn vraag is of de taart dan zaterdag nog wel lekker is, en hoe ik hem het beste kan bewaren van donderdag naar vrijdag, dus de gevulde biscuittaarten, kan ik deze het beste ook al afsmeren met botercreme, of dat pas vijdag doen?

en hij hoeft niet in de koelkast toch met deze vullingen?

Re: help, tijdgebrek voor bakken/versieren taart

Het kan, ik doe het ook soms. Wel afgesmeerd en het liefst bekleed en al in de koelkast. Hij hoeft niet in de koelkast, mits het niet aan het onweren is. Ik zou hem niet op een warme plek bewaren. Overigens zet ik hem wel in de koelkast, want ik heb geen idee hoe lang klanten doen over het opmaken van een taart.

3

thnx! maar als ik hem bekleed in de koelkast zet, hoe lang van te voren moet hij dan vrijdag uit de koelkast om te gaan versieren? of maakt dat niet uit? ik heb ook wel eens iets gelezen op het forum over zweten van het fondant als hij in de koelkast staat.. hoe voorkom ik dit dan?

4

Zoals taartjesdroom al zegt: gezien je vullingen hoeft hij niet in de koelkast........dus ook geen risico op condenseren/vocht/zweten door het temperatuurverschil als je de taart uit de koeling haalt.

Ik zou hem wel al afsmeren en bekleden........daardoor sluit je het biscuit af en zal het niet uitdrogen.

Succes! Ik ben benieuwd naar de foto!

5

okeeee dankje wel beide!! ik zal foto's maken!